چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۷

شوقی: بخش کثیری از اهالی سینما با مشکلات شدید مالی و معیشتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند/ بخش خصوصی در سینما نابود شده است

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی نایب رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: بخش کثیری از اهالی سینما با مشکلات شدید مالی و معیشتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اما گویا دغدغه هیچ مدیر و مسئولی نیست که به فریاد سینماگران برسد و حداقل بخشی از مشکلات کمرشکن زندگی آن ها را رفع کند.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «قلاده های طلا» و «دست های خالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به رکود شدید تولید، انحصار در تولید و... اغلب پروژه های سینمایی مدت ها است در بلاتکلیفی به سر می برد و خوابیده است؛ بخش خصوصی در سینما رسماً نابود شده و افزایش شدید قیمت ها باعث شده کمتر تهیه کننده و سرمایه گذاری رغبت به تولید برای سینما داشته باشد.

وی ادامه داد: این مشکلات دست در دست هم داده تا بیکاری در سینما شکل فزاینده ای به خود بگیرد و بحران جدی مالی و معیشتی زندگی بخش کثیری از سینماگران کشور را تهدید کند. در این میان قطعاً اگر کمک های نقدی از سمت مدیران دولتی به سینماگران بشود بخشی از مشکلات زندگی آن ها حل خواهد شد هرچند برای ما سخت است که بعد از سال ها حضور در سینمای کشور و کسب اعتبار چنین درخواستی از مدیران داشته باشیم.

شوقی تأکید کرد: متأسفانه در سینما همه چیز به حال خود رها شده؛ بنده از شما می پرسم آیا کسانی که افسار سینمای کشور را در دست گرفته اند سینما را می شناسند؟ اگر سینما را می شناسند چرا حال سینما و سینماگران اینطور بد شده و هیچ امیدی به فردای سینما نیست؟

این سینماگر متذکر شد: علاوه بر وزارت ارشاد و سازمان سینمایی نهادهای دیگری همچون خانه سینما، صندوق اعتباری هنر و... وظیفه دارند در این دوران رکود تولید، بیکاری هنرمندان و مشکلات شدید مالی و معیشتی که زندگی اغلب آن ها را تهدید می کند درد آن ها را درمان کنند. وزرا باید به فکر هنرمندانی که سال های سال عمرشان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر کشور عزیزمان صرف کرده اند باشند و آن ها را بی رحمانه به حال خود رها نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.