سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۴

امیرصادقی: منتظر معجزه اید؟ الآن باید با حمایت مادی از سینماگران توان مدیریتی خود را ثابت کنید

خسرو امیرصادقی

سینماپرس: خسرو امیرصادقی بازیگر و تهیه کننده سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: منتظر معجزه اید؟؛ الآن باید با حمایت مادی از سینماگران توان مدیریتی خود را ثابت کنید؛ شما باید از آقای اسماعیلی بخواهید که اوضاع نابسامان سینما را در هیأت دولت گزارش دهند و از آن ها مبالغی را دریافت کرده و در بین اهالی سینما توزیع کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کلید ازدواج» و «شتابزده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه وضعیت سینما بد نیست؛ خراب است! این روزها با این شدت از رکود مخاطب و رکود شدید تولید در سینما اهالی سینما چطور شکم زن و بچه خود را سیر کنند؟ چه تدبیری برای وضعیت وخیم معیشتی سینماگران شده است؟

این هنرمند پیشکسوت یادآور شد: ما هفته گذشته در هیأت مدیره انجمن تهیه کنندگان سر همین مسائل بحث داشتیم؛ واقعاً نمی دانیم پس از اینکه سال ها به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده برای سینمای ایران زحمت کشیدیم الآن جایگاه مان کجاست؟ در این سال ها عوامل زیادی برای ما کار کردند که دست شان به شدت تنگ شده و وقتی به ما مراجعه می کنند ما هم نمی توانیم گره ای از مشکلات شان باز کنیم چرا که زندگی های خودمان نیز با مخاطره روبرو شده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافران مهتاب» و «بله برون» خاطرنشان کرد: آقایان در سازمان سینمایی نشسته اند و فقط پروانه ساخت می دهند که نهادهای خودشان بودجه بگذارند و فیلم های نفروش تولید کنند؟ این چه نفعی برای سینمای کشور در پی دارد؟ امروزه کشتی همه به گل نشسته و فقط مسئولان فرهنگی باید آن را از گل در بیاورند. ما از آن ها انتظار شاهکار نداریم بلکه توقع مان این است که کمی دم دستی و ابتدایی ترین کارها را انجام دهند و خود را به ندیدن و نشنیدن مشکلات سینماگران نزنند.

امیرصادقی تأکید کرد: من شخصاً جزو اولین نفراتی بودم که از حضور آقای خزاعی به عنوان مدیریت سازمان سینمایی حمایت کردم اما الآن می بینم ایشان هیچ حرکتی نمی کنند و این در حالی است که چشم امید ما به عملکرد ایشان دوخته شده است. ایشان باید بدانند با حرف نمی توانند دردی از سینماگران درمان کنند و باید عمل گرا باشند. سینما دیگر کاملاً نابود شده و در این میان وای به حال سینماگرانی که غم مسکن و نان و... دارند.

وی در پایان این گفتگو افزود: توقع من از آقای خزاعی این است که از آقای وزیر بخواهند به فریاد تهی دستان سینما برسند. اهالی سینما این روزها نیازمند حمایت مادی هستند و این وظیفه متولیان سینمایی است که در این روزگار تلخ از آن ها حمایت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.