دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۶

معینی: با مبلغی که صندوق اعتباری هنر ماهانه به بنده می دهد پول آب و برق خانه ام را هم نمی توانم پرداخت کنم/ مسئولان از ما حمایت کنند

گیتی معینی در مراسم تشییع پیکر مرحوم «خشایار الوند»

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: هیچ کس به فکر ما نیست؛ گویا اصلاً کسی ما را نمی بیند و برای هیچ مدیر و مسئولی بودن و نبودن ما اهمیت ندارد؛ صندوق اعتباری هنر ماهانه به بنده ۴۰۰ هزار تومان می دهد که با آن پول آب و برق خانه ام را هم نمی توانم پرداخت کنم؛ من وقتی پیشنهادی ندارم، کاری ندارم با این پول چه می توانم بکنم؟

بازیگر فیلم های سینمایی «ابلق» و «اشیاء از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک ترند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال های قبل که وضعیت سینما نسبت به الآن کمی بهتر بود ما همواره با تبعیض و باندبازی و... روبرو بودیم به نحوی که عده ای همواره سر کار می رفتند و وضعیت مالی خوبی داشتند و عده بیشتری هم در فلاکت و بدبختی روزگار می گذراندند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که با رکود تولید مواجه شده ایم و تعداد مخاطبان سینما هم کاهش پیدا کرده وضعیت ما نسبت به گذشته بدتر از بد شده است! شاید باور نکنید چند روز قبل بنده یکی از هنرمندان مطرح و بسیار معروف را کنار خیابان دیدم و وقتی با او صحبت کردم متوجه شدم به دلیل آنکه نمی خواهد به همسر و فرزندانش بگوید بیکار است روزها می آید کنار خیابان می نشیند و شب ها به خانه می رود که آن ها نفهمند او کار ندارد!

معینی متذکر شد: چه کسی باید به فکر ما باشد؛ فرزند من سال ها است بیمار و تحت تکفل من است و به تازگی بیمه اش را قطع کردند و اعلام کردند بیمه اش مقطعی بوده؛ چرا باید بیمه فرزند منی که هیچ پشتوانه ای ندارم قطع شود؟ آیا این انصاف است؟ آیا این عدالت است؟ مسئولان سینمایی هیچ از خودشان سوأل می کنند ما با این وضعیت گرانی باید چه کنیم؟

بازیگر فیلم های سینمایی «دو زن» و «مربای شیرین» خاطرنشان کرد: ما سال ها برای رشد فرهنگ و هنر مملکت مان خدمت کردیم و انصاف نیست که اینطور بی رحمانه به حال خود رها شویم؛ ما هنرمندان پیشکسوت مشکلات زیادی داریم که یکی از آن ها تأمین دارو دواهای مان است که این روزها بسیار گران شده؛ شاید باور نکنید که ۸ عدد آمپول را در داروخانه دولتی سیزده آبان باید به رقم ۱۰ میلیون خریداری کنم؛ خوب من باید این رقم را از کجا بیاورم و پرداخت کنم؟

معینی در پایان این گفتگو افزود: ما امروزه نیازمند کمک جدی و همه جانبه مادی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، خانه سینما، صندوق اعتباری هنر و سایر دستگاه ها و نهادهایی هستیم که با نصف ما در ارتباط هستند؛ لطفاً ما را بیش از این فراموش نکنید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.