یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۸

فلاح پور: با بلیت نیم بها و برگزاری جشنواره ها نمی توان مشکل سینما را حل کرد/ سینمای ایران نیازمند تحولات بنیادین و اساسی است

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما در خصوص نقش مغفول مانده در رونق کسب و کار سینماگران گفت: بحران در سینمای ایران آنقدر پیچیده شده که با بلیت نیم بها و برگزاری جشنواره های سفارشی نمی توان مشکل سینما را حل کرد! متأسفانه کارشناسان و متخصصان برای سینما تصمیم گیری نمی کنند و همه این ها دست به دست هم داده تا امروز سینمای کشور به یک بن بست جدی برسد که راه حل برون رفت از این بن بست نیازمند حضور متخصصان و مشاوران زبده است.

کارگردان فیلم های سینمایی «تیک» و «حرفه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران هیچ وقت به دلایل متعدد از جمله سیاست گذاری های غلط همپای جامعه نبوده چرا که مدیران و سیاست گذاران سینما یا عمدتاً سینمایی نیستند یا جزو سینماگرانی هستند که درک درستی از تاریخ سینما و رفع معضلات و مشکلات ندارند.

وی ادامه داد: نه در ایران و نه در هیچ کشوری سینما نمی تواند از جامعه جدا باشد اما ما سینمای ایران را سال ها است به اشتباه از جامعه جدا کرده ایم؛ بیشتر هدف ما در این سال ها توجه به گیشه و تولید فیلم های بفروش پول و مبتذل و بی هدف بوده که سینما را به ویرانی کشانده است.

فلاح پور تأکید کرد: سینما امروزه دیگر نمی تواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد؛ سینمای ایران نیازمند تحولات بنیادین و اساسی است تا شاید از این رهگذر بتواند بعد از مدت ها دوباره نفسی تازه کند و به راه خود ادامه دهد. برای نجات سینما بایستی کسانی که فهم سینما دارند و از اثرگذاری سینما مطلعند وارد میدان شوند و سیاست گذاری سینمای کشور را بر عهده بگیرند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه سینمای ایران در حال حاضر نیازمند تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان زبده و خبره در این حوزه است اظهار داشت: ما نباید بیش از این به خودمان و مردم آدرس غلط بدهیم. ناکارآمدی سینما امروزه کاملاً فاش شده و حتی کسانی که برای تفریحات سطحی به سینما می رفتند دیگر نمی توانند با سینما رفتن حال خود را خوب کنند. برای احیای سینما نیازمند تحول جدی در برنامه ریزی با استفاده از کارشناسان خبره نیاز داریم.

فلاح پور در پایان این گفتگو افزود: سینما دیگر نمی تواند مردم را فریب دهد و سینماگرانی را به عنوان مستقل معرفی کند که تنها ادای استقلال را در می آوردند. سینما باید دست از ویترین ناکارآمدش بکشد و به معنای واقعی مردمی شود تا شاید مردم باز هم از سینما استقبال کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.