یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

وزیر آموزش و پرورش:

«سرود مدرسه» یکی از مهم‌ترین نقطه‌های رشد و پیشرفت دانش‌آموزان بوده/بسیاری از هنرمندان شاخص برآمده از گروه‌های سرود مدارس هستند!

یوسف نوری در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت

سینماپرس: یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: سرود یکی از فعالیت‌های جدی دانش‌آموزان بوده و مدرسه هنوز هم خاستگاه اصلی سرود است.

به گزارش سینماپرس، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با حضور در تحریریه فارس ضمن بازدید از این رسانه، در پاسخ به سوال مبنی بر چگونگی رویکرد دولت جدید به مقوله سرود گفت: سرود یکی از فعالیت‌های جدی دانش‌آموزان بوده و مدرسه هنوز هم خاستگاه اصلی سرود است.

نوری افزود: همواره مدرسه و سرود موجب بالندگی دانش‌آموزان بوده و این فعالیت در دوره جدید با جدیت و برنامه‌ریزی جدید در حال پیگیری است. لازم به ذکر است که سرود مدرسه یکی از مهم‌ترین نقطه‌های رشد و پیشرفت دانش‌آموزان بوده و هنرمندان مشهور و نامداری همچون «سالار عقیلی» که در همکاری با کانون‌های سرود هستند. بسیاری از هنرمندان شاخص امروز جامعه برآمده از اردوها و کانون‌های سرود هستند که شرایط رشد و بالندگی آن‌ها در همین گروه‌های سرود مدارس فراهم آمده و امروزه به هنرمندان شناخته شده‌ای در سطح ملی تبدیل شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بی‌شک، همچنان مدرسه مهم‌ترین جایگاه فعالیت سرودی در کشور محسوب می‌شود لیکن مشکل اینجاست که اطلاع‌رسانی در این خصوص به شکل مطلوب صورت نمی‌گیرد مادامیکه ما اخیرا چندین رویداد و اجرای شاخص سرودی در مدارس داشته‌ایم که در جدیدترین مورد از آن یک سرود بسیار فاخر و ماندگار توسط یکی از مدارس اجرا شد که در نوع خود قابل تحسین است. اما همانطور که گفتم فعالیت سرود در سطح مدارس کشور در سطحی بالاتر از گذشته در حال انجام است که این بخش از فعالیت‌های فرهنگی مدارس کمتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.