چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۲

بابائیان: سینماها نهایتاً طی یکی دو سال آینده تعطیل خواهند شد/ اینقدر به آمار فروش اتکا نکنید نگاهی به میزان اندک مخاطبان بیندازید!

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: اگر شرایط به همین منوال بخواهد ادامه پیدا کند و مسئولان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد هیچ تدبیری برای رفع بحران در سینما نداشته باشند سینماها نهایتاً طی یکی دو سال آینده تعطیل خواهند شد و در این میان زندگی بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور نیز به واسطه فقدان کار و تولید نابود می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مزاحم» و «هزاران زن مثل من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها پروانه ساخت های زیادی توسط سازمان سینمایی صادر می شود اما اینکه چه تعداد از فیلمسازان می توانند فیلم بسازند مهم است! خود بنده مدتی قبل برای یک پروژه جدید از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت کردم و قرار بود در شهریورماه و مهرماه فیلمبرداری آن را در ورامین انجام دهیم اما به دلیل رکود شدید گیشه و گسترش اعتراضات در کشور این پروژه متوقف شد.

وی ادامه داد: این روزها تهیه کنندگان زیادی بلاتکلیف هستند و اصلاً نمی دانند که آیا ریسک کنند و در سینما سرمایه گذاری کنند یا عطای حضور در سینما را به لقایش ببخشند! متأسفانه در شرایط فعلی هیچ کورسوی امیدی از آینده سینما وجود ندارد و ما هیچ اقدام موثری را هم از سوی مدیران، سیاست گذاران و متولیان سینمای کشور شاهد نیستیم.

بابائیان سپس با بیان اینکه برخی مسئولان تنها به آمار فروش اتکا می کنند و می خواهند با اعلام ارقام فروش فیلم ها وضعیت سینماها را خوب جلوه دهند اظهار داشت: اینقدر به آمار فروش اتکا نکنید نگاهی به میزان اندک مخاطبان بیندازید! بنده اطلاع دارم برخی سالن ها با ۷ نفر و ۹ نفر مخاطب فیلم ها را اکران می کنند! آمار فروش اصلاً برای سینما اهمیتی ندارد و آنچه مهم است اما به آن توجهی نمی شود تعداد مخاطبان سینما است که روز به روز دچار کاهش بیشتر می شود.

این سینماگر متذکر شد: دولت در این شرایط باید به تهیه کنندگان سوبسید بدهد؛ از سوی دیگر بسیاری از اهالی سینما در صنوف و رشته های مختلف این روزها با معضلات شدید مالی و معیشتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و درد معاش دارند و این وظیفه دولت است که از آن افراد که جزو طبقات پایین جامعه هستند حمایت کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شور عشق» و «رنگ شب» در خاتمه این گفتگو افزود: وزارت ارشاد بودجه زیادی در اختیار دارد؛ این وزارتخانه وقتی سنگین بودجه برای سازمان های تبلیغاتی می گذارد موظف است که تدبیری هم برای رفع معضلات سینما داشته باشد؛ مسئولان نباید فراموش کنند که سینما تابلوی جهانی دارد و باید آن را سر پا نگه دارند. من امیدوارم به زودی با اختصاص بودجه مناسب از طریق مسئولان بتوانیم شاهد رفع معضلات معیشتی سینماگران و رونق کسب و کار در سینمای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.