یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

با تصویب هیئت مدیره «انجمن قلم ایران»؛

«حمید هنرجو» دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره قلم زرین شد

حمید هنرجو

سینماپرس: با تصویب هیئت مدیره انجمن قلم ایران، دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره قلم زرین منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، سیداحمد میرزاده، نایب‌رئیس و سخنگوی انجمن قلم ایران اعلام کرد: هیئت‌مدیره انجمن قلم ایران، «حمید هنرجو» (شاعر و نویسنده) را به‌عنوان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره قلم زرین برگزیده است.

وی اضافه کرد: جشنواره قلم زرین که از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده از قدیمی‌ترین جشنواره‌های غیردولتی کشور است که به هیچ تشکیلات دولتی و شبه‌دولتی وابسته نیست و به‌طور مستقل از سوی تشکل فراگیر اهالی قلم انقلابی کشور یعنی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود و از بدو تاسیس به جز دو سال هرساله به‌طور منظم برگزار شده است.

این جشنواره در پنج بخش، کتاب برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند که این پنج بخش عبارتند از: بخش نقد و پژوهش ادبی، بخش شعر بزرگسال، بخش داستان بزرگسال، بخش شعر کودک و نوجوان، و بخش داستان کودک و نوجوان. دو بخش اخیر در دوره‌های اولیه برگزاری قلم زرین وجود نداشتند و با کمرنگ شدن تدریجی جشنواره‌های ویژه کودک و نوجوان در کشور، این دو بخش از دوره سیزدهم به جایزه قلم زرین افزوده شده‌اند.

میرزاده درباره ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: در این دوره کتاب‌هایی که از فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ در محورهای پنج‌گانه جشنواره منتشر شده باشند از سوی پنج تیم داوری شامل ۱۵ داور بررسی و آثار برگزیده در چهاردهم تیرماه ۱۴۰۲ روز قلم معرفی و از مؤلفان این آثار تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.