پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

آیین اختتامیه «سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر» برگزار شد؛

وزیر ارشاد: با حضور قدی و پرشکوه هنرمندان موسیقی «جشنواره سی و هشتم» به دوره‌ای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره‌ها بدل شد

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور قابل توجه جوانان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال در جشنواره، جوانان با استعداد سربلندی به منصه ظهور رسیدند و ما را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار کردند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه(چهارم اسفند) در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: به جامعه هنری و اهالی شریف و نجیب موسیقی که افتخار برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر را داشتند، تبریک می‌گویم.

وی گفت: برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اتفاق مهمی بود که با حضور قدی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دوره‌ای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره‌ها بدل شد.

اسماعیلی افزود: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم اصحاب فرهنگ و هنر از همه اهالی موسیقی تشکر می‌کنم. امیدوارم این همت بزرگی که در این دوره مصروف کردند و با حضور پررنگشان نقشی مانا در تاریخ فرهنگ، هنر و ادب کشور به ثبت رساندند. موج بلندی برای گسترش این هنر آسمانی در ایران عزیز ما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وقتی در مورد موسیقی صحبت می‌کنیم، جایی از جغرافیای پرعظمت ایران نیست که نام ببریم و دارای شان و جایگاه اختصاصی در حوزه موسیقی نباشد. این جمله معروف هنر نزد ایرانیان است و بس، با موسیقی و افتخارآفرینی اهالی این هنر واقعیت بخشیده شده است.

وی اظهارداشت: به هر نقطه‌ای از ایران سفر می‌کنم، هنرمندان موسیقی حضور دارند، می‌درخشند، با نجابت کامل، با حداقل توقعات. این اهالی شریف را در هر کجا که می‌بینیم مورد محبت مردم هستند و جزیی از تاریخ، خاطرات و بهترین لحظاتی است که هر ایرانی به ثبت رسانده است.

اسماعیلی گفت: در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، اهالی موسیقی در همه بخش‌ها؛ مردمی، پاپ، اقوام، نواحی، ارکسترال، بانوان، سرود، همه در کنار هم شب‌های به یادماندنی را در مجموعه‌های فرهنگی و هنری در تهران و ۱۴ استان کشور به ثبت رساندند و تلاش ما این است که بتوانیم زمینه‌های ارتقای این هنر اصیل را بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا، در یک سال اخیر مجموعه‌های بی‌نظیر و بی‌همتا در چهل سال گذشته در نقاط مختلف کشور در اختیار هنرمندان شهرهایی همچون کرمان، ساری‌ و ارومیه قرار گرفته و قرار است سالن‌های مجهز موسیقایی با پیشرفته‌تربن فناوری روز در نقاط دیگر کشور نیز راه‌اندازی شود که با گسترش موسیقی اصیل ایرانی کمک می‌کند.

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در نقاط مختلف کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سال آینده جشنواره موسیقی نواحی همچون تئاتر در نقاط مختلف ایران برگزار خواهد شد، امسال این جشنواره در گرگان و سال‌های گذشته در کرمان برگزار شد و در سال‌های آینده این گونه موسیقایی به صورت جشنواره‌ای در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به درخشش جوانان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهارداشت: امسال در این جشنواره جوانان با استعداد و سربلندی به منصه ظهور رسیدند و ما را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار کردند. از پیشکسوتان نیز تقدیر می‌کنم که این هنر را سینه به سینه حفظ کردند و امروز در اختیار جوانان قرار دادند.

وی گفت: در برگزاری باشکوه این جشنواره، معاونت امور هنری، داوران و مسئولان مجاهدت شبانه‌روزی داشتند و از مردم و هنردوستان که با حضور خودشان گرمابخش جشنواره بودند تشکر می‌کنم و ان شاءالله سال‌های آینده، سال‌های باشکوه‌تری برای اهالی موسیقی و روزهای بهتری در انتظار شما هنردوستان باشد.

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه پنجشنبه(چهارم اسفند) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، محمود سالاری معاون امور هنری، محمد اله‌یاری مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزاد عبدی دبیر هنری، امیرعباس ستایشگر دبیر اجرایی این جشنواره و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

این دوره از جشنواره از ۲۸ بهمن‌ تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌هایی از جمله رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی، جایزه‌های ترانه، ‌ موسیقی و رسانه، سرود و نشست‌های پژوهشی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.