دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

لزوم اصلاح رویه در صندوق اعتباری هنر/۸

شریفی: خانه سینما مقصر اصلی اتفاقات تلخی است که برای سینماگران رخ می دهد

امیرحسین شریفی

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما گفت: خانه سینما مقصر اصلی اتفاقات تلخی است که برای سینماگران رخ می دهد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ضیافت» و «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر خانه سینما اندکی کارآیی داشت و مسئولان آن ذره ای دغدغه داشتند خودشان باید همه امکانات رفاهی و بیمه ای و... را برای اعضای شان فراهم می کردند تا اعضای شان مجبور نباشند برای خدمات رفاهی به نهادهای دیگری مانند صندوق اعتباری هنر بروند. خانه سینما برخلاف اسمش هیچ گاه خانه و مأمن سینماگران نبوده و نیست! مدیران و مسئولان این نهاد هرگز نقش یک پدر خانواده را برای ایجاد آسایش و آرامش برای اعضای خانه شان نداشتند. خانه سینما اگر اندکی به فکر سینماگران بود و با نهادهای دیگر وارد مذاکره و تعامل می شد امروز هیچ سینماگری دغدغه نان شب، بیمه و... خود را نداشت.

وی یادآور شد: خانه سینما در سال های اخیر هرچه کرده غلط بوده که از جمله آن می توان به اصرار برای ثبت صنوف سینمایی در ذیل وزارت کار اشاره کرد که هیچ گونه دستاورد و کارآیی برای سینماگران نداشت! این خانه هیچ وقت به فکر رفع معضلات معیشتی و بیکاری سینماگران نبود و همیشه در تنگناهای متعدد آن ها را کلاً به حال خود رها کرد.

شریفی سپس با بیان اینکه اگر اصولی در کار باشد تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما باید در امور مرتبط با سینماگران نقش آفرینی داشته باشند اظهار داشت: اصلاً سینماگران نباید با هیچ نهاد دیگری در ارتباط باشند؛ این همه نهاد و این همه موازی کاری چه فایده ای دارد؟

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: مگر می توان عنوان هنرمند بودن را به واسطه چند سال کار نکردن از یک هنرمند گرفت؟ این بحث تعلیق هنرمندان از صندوق اعتباری هنر کار نادرستی است که بنده امیدوارم به طور کل شایعه باشد و هیچ سینماگر عزیزی از این نهاد تعلیق عضویت نشده باشد.

وی در پایان این گفتگو افزود: پرسش بنده از کسانی که این قبیل تصمیم گیری های نادرست را انجام می دهند این است که مثلاً یک سرهنگ نیروی انتظامی اگر چند سال کار نکند، یا بیمار شود و... درجه اش را از او پس می گیرند؟ قطعاً چنین نیست! پس وقتی یک هنرمند به واسطه حتی یک کار هنری به اسم هنرمند شناخته می شود باید همواره این عنوان و احترام و جایگاه برایش حفظ شود و هیچ کس نباید این هنرمند را به هیچ دلیلی از عضویت در هیچ نهاد فرهنگی و هنری تعلیق کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.