چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

وزیر ارشاد:

«جایزه جهانی ادبیات فلسطین» فرصتی است برای نشان دادن همگرایی فرهنگی جهان اسلام در حمایت از موضوع «فلسطین»

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شیخ عبدالرحمن بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ و حمد بن عبدالعزیز الکواری وزیر مشاور ورئیس کتابخانه ملی قطر دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر شرکت کرده بود، در دیدار با شیخ عبدالرحمن بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ قطر ضمن اشاره به روابط عمیق ایران و قطر، به میزبانی خوب رویدادهای بین المللی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر اشاره کرد و موفقیت این رویداد را موفقیت جهان اسلام دانست.

اسماعیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با قطر در همه زمینه ها به خصوص در حوزه فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به برگزاری اولین دوره جایزه جهانی ادبیات فلسطین و در پیش بودن دوره دوم آن اشاره کرد و گفت: این جایزه فرصتی است برای نشان دادن همگرایی فرهنگی جهان اسلام در حمایت از موضوع فلسطین، موضوعی که مورد تاکید وزیر فرهنگ قطر نیز قرار گرفت و آمادگی کشورش را برای حضور در این رویداد جهانی اعلام کرد.

وزیر فرهنگ قطر نیز با ابراز خوشحالی از این دیدار از آمادگی کشورش برای گسترش روابط فرهنگی با ایران خبر داد و گفت: دوحه آماده میزبانی هفته فرهنگی ایران است.

شیخ عبدالرحمن بن حمد آل ثانی افزود: ایران کشوری است دارای فرهنگ و تاریخ غنی که تاثیر مهمی بر تمدن اسلامی داشته است.

آمادگی کتابخانه ملی قطر برای اختصاص بخشی به کتاب های ایرانی
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای خود با حمد بن عبدالعزیز الکواری وزیر مشاور و رئیس کتابخانه ملی قطر نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیلی در این دیدار ضمن اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز فرهنگی قطر بر اهمیت توسعه همکاری های فرهنگی میان این مراکز و موسسات فرهنگی و هنری کشورمان تأکید کرد.

وی افزود: به قطر نه تنها به عنوان همسایه بلکه به عنوان کشور دوست و برادر عزیز خود می نگریم و علاقه زیادی در دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش هر چه بیشتر ارتباطات از جمله روابط فرهنگی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در توسعه دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد.


حمد بن عبدالعزیز الکواری وزیر مشاور و رئیس کتابخانه ملی قطر نیز ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار بر گسترش روابط فرهنگی بین ایران و قطر تاکید کرد.

وی گفت: روابط بین دو کشور عمیق و این روابط مستمر بوده است.

الکواری افزود: من به فرهنگ و ادبیات ایران علاقه خاصی دارم و ایرانی ها نقش مهمی در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی داشتند.

وزیر مشاور در دولت قطر از آمادگی کتابخانه ملی قطر برای اختصاص بخشی به کتاب های ایرانی خبر داد، که این پیشنهاد مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از بخش های مختلف کتابخانه ملی قطر بازدید کرد.
اسماعیلی در این سفر نیز از مجموعه فرهنگی کتارا در دوحه بازدید کرد، که در این بازدید مدیر مجموعه کتارا گفت این مجموعه برای میزبانی رویدادهای فرهنگی هنری کشورمان آمادگی کامل دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.