چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

رئیس سازمان سینمایی:

طی دو سال اخیر گام‌های محکمی برداشته ایم ولی هنوز ۱۰۰ درصد شاهد تحقق همه برنامه‌ها نبوده‌ایم!

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی بر ضرورت احیای سینمای بومی، آئینی و استانی به مثابه مولفه مهم سینمای ملی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم اصغر یوسفی نژاد با اشاره به شکل‌گیری جشن ملی مهر سینمای ایران گفت: این جشن، جشن همدلی و همگرایی ملی خانواده بزرگ و گسترده سینمای ایران است، جشنی که در آن با تکریم و احترام به بزرگان و پیشکسوتان، به معرفی جوانان موفق و آینده دار این عرصه خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: صنعت سینمای ایران رو به رشد و جهش است و بخش بزرگی از این پازل موفقیت بر دوش هنرمندان و سینماگران استان‌ها و شهرستان ها است.

رئیس سازمان سینمایی بر ضرورت احیای سینمای بومی و آئینی و استانی به مثابه مولفه مهم سینمای ملی عنوان کرد: حرکت به سمت احیای سینمای استانی از بدو فعالیت دولت سیزدهم به عنوان یک راهبرد مهم آغاز شده و امروز شاهد به بار نشستن بخشی از این اقدامات در زمینه توسعه زیرساخت، تسهیل آموزش، افزایش تولید و تنوع رویدادهای استانی هستیم.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تمرکز امکانات و تجهیزات در پایتخت کشور در گذشته افزود: عهد کرده ایم با رویکرد عدالت فرهنگی سینمای را در مقیاس ملی ببینیم. بر عهدمان پایبندیم و همزمان با سینماگران و صنوف در تهران کنار سینماگران استان‌ها و شهرهای مختلف کشور هم هستیم. در این راستا طی دو سال اخیر گام‌های محکمی برداشته ایم، ولی هنوز ۱۰۰ درصد شاهد تحقق همه برنامه‌ها نبوده‌ایم.

خزاعی، از ابلاغ آئین نامه‌های استانی برای احیا و شکل‌گیری سینمای بومی و استانی خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌ها این آئین نامه در زمینه تهیه‌کنندگی و کارگردانی به زودی ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، در این آئین نامه شرایط و ابزارهای لازم برای شکوفایی سینمای بومی و استانی پیش بینی خواهد شد و افق نگاه متمرکز بر تقویت جریان فیلمسازی پویای استانی است که متناظر به مولفه‌های فرهنگ بومی و قومی و آئین‌ها و مظاهر تمدنی و میراث فرهنگی استان‌ها است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: اجرا و تحقق سیاست‌گذاری‌های حوزه استان‌ها به طور قطع، بسیاری از مشکلات سینمای استان‌ها و شهرستان‌ها را در زمینه زیرساخت، تولید، تسهیلات آموزشی، رونق رویدادها و پاتوق‌های سینمایی و نیز رشد جایگاه اجتماعی و عمومی سینما، کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به‌همه مطالبات انباشته شده از گذشته در حوزه سینمای استان‌ها به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد تصریح کرد: حل همه مشکلات سینما و سینماگران شهرستان‌ها کمک و حمایت جدی‌تر دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

وی با اشاره به افتتاح ۲۲۱ سالن جدید سینما در دولت سیزدهم گفت: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۷۰ سالن سینما در کشور داشته‌ایم و در صددیم تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینمای کشور را به ۱۰۰۰ سالن در کشور رسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.