پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

وزیر ارشاد:

تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به «دفاتر سینمای جوان» محقق شد/قرار است ۱ میلیارد برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی و نمایشی اختصاص داده شود!

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران بیان داشت: سینمای ما در پر رونق‌ترین دوره فروش قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران ارشد فرهنگی، سینمایی و مسئولان صنفی، تعدادی از استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف کشور، هنرمندان و سینماگران و بدون دعوت از اهالی رسانه و خبرگزاری ها روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در محل تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در این مراسم وزیر ارشاد در سخنانی بیان داشت: جشن مهر سینمای ایران ابتکار سازمان سینمایی در راستای عدالت فرهنگی است.

ایشان افزود: این جشنواره محلی برای ارائه تولیدات برجسته از سراسر کشور است و امسال با رشد قابل توجهی همراه بود.

وزیر ارشاد در ادامه به جلب حمایت‌های مالی برای سینما اشاره نمود و بیان داشت: تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر سینمای جوان، با حمایت وزیر نفت محقق شد.

دکتر اسماعیلی افزود: سینمای ما در پر رونق‌ترین دوره فروش قرار دارد.

ایشان در ادامه با اشاره به مصادیق این رونق بیان داشت: بهره‌برداری از ۲۲۱ سالن سینما اتفاق مهمی است که در این دولت صورت گفته و در تمام شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر این کار را دنبال خواهیم کرد.
ایشان در این مراسم تصریح نمود: برای تمام مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی معافیت مالیاتی را در دولت تصویب کردیم تا فضای فرهنگی پررونق باشد.

وزیر ارشاد در پایان خاطر نشان کرد: قرار است ۱ میلیارد برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی و نمایشی اختصاص داده شود.

شایان ذکر است که دومین جشن مهر سینمای ایران، امسال از ۲۶ شهریور به همت سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شعار اخلاق، آگاهی و امید آغاز به کار کرد و در یک بازه زمانی 15 روزه به میزبانی تمامی استان‌های کشور برگزار شد اما متاسفانه به سبب نابلدی و یا تعمد دبیر این جشنواره در عدم تعامل مناسب با رسانه‌های خبری از بازتاب قابل قبول رسانه‌ای برخوردار نگشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.