یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

معاون هنری وزیر ارشاد:

باید همه همت کنیم تا سال آینده جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان با حضور کشورهای دیگر برگزار شود

سخنرانی محمود سالاری در مراسم اختتامیه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: لاهیجان بستر میزبانی از هنرمندان خارجی و کشورهای منطقه را دارد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری شامگاه شنبه در اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار کرد: فرهنگ و هنر گیلان پشتوانه غنی و تاریخی دارد که در بخش‌های مختلف حرف برای گفتن دارند.

سالاری سپس با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری رویداد دوازدهم تئاترخیابانی شهروند گفت: شهرداری ها اگر پای فرهنگ بیایند فرهیختگی و وزانت یک شهر را بالا می برند و من تشکر می کنم از شهرداری لاهیجان که چنین برنامه ای را برای اهالی تئاتر خیابانی رقم زدند.
وی ضمن ابراز تاسف از وقایع اخیر منطقه غزه تصریح کرد: امیدوارم همه کسانی که در راه حقیقت در همه جای دنیا می جنگند سرافراز و سربلند باشند و امیدوارم همه ما قدر این امنیت، قدر این در کنار هم بودن را به عنوان یک نعمت والا بدانیم و دعا کنیم خداوند این امنیت و همدلی را همواره بیش از پیش کند.
معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: من باید تشکر ویژه ای از همه دست اندرکاران جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان داشته باشم که واقعا زحمت زیادی برای این رویداد متقبل شدند. شرایطی که امیدوارم در سال آینده بتواتیم با بین المللی شدن رویداد ابتدا از کشورهای منطقه و در سال های بعد از سایر کشورها برای حضورشان دعوت کنیم. کما اینکه با برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم که چندی پیش در استان زنجان برگزار شد، مهمانان خارجی شرکت کننده اذعان کردند که تئاتر ایران چه ظرفیت عظیمی برای جهانی شدن دارند. اتفاقا به همین سبب است که باید همه همت کنیم تا سال آینده جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان با حضور کشورهای دیگر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.