سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

راضیه تجار:

من در کتاب بزرگ شدم/دوست دارم کتاب بخرم لمس کنم ببویم، نگاهش کنم و دوستش بدارم

راضیه تجار

سینماپرس: نویسنده اثر اسم تو مصطفی، با بوسه‌ای بر تقریظ رهبری گفت: تقریظ رهبری را خیلی دوست دارم و باید نسل جدید مثل مصطفی باشند.

به گزارش سینماپرس، راضیه تجار رمان‌نویس و داستان‌نویسی است که مسئولیت‌های ادبی‌هنری کشور را نیز برعهده دارد. وی در اواخر شهریور ماه سال جاری تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفاست» را دریافت کرد که از این جهت به گفت‌وگو با وی پرداختیم.

کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده و «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید است که به قلم راضیه تجار نوشته شده است.

راضیه تجار گفت: چون من در کتاب بزرگ شدم، لمس کتاب و بوی کاغذ و ورق زدن و اینکه خودم تخیل کنم دوست دارم و نه اینکه صدای دیگری را بشنوم یا در فضای مجازی بخوانم که این را دوست ندارم. با خود می‌گویم شاید این حس برای نسل ما است اما میبینم شاگردهایم می‌گویند هم دوست دارند کتاب بخرند هم کتاب بخوانند؛ در نتیجه دوست دارم کتاب بخرم لمس کنم ببویم، نگاهش کنم و دوستش بدارم.

وی در ادامه خواندن کتاب اسم تو مصطفی است را برای خواندن معرفی کرد و گفت: فعلا کتاب داغی است و چاپ چهل و پنجم خود را می‌گذرد که پنج چاپ دیگر در نوبت قرار دارند. باید نسل جدید مثل مصطفی باشند.

تجار بیان کرد: گردآوری کتاب دو سال طول کشید. در طول خلق اثر من نگرانی‌هایی داشتم که کار را چطور بنویسم که درست در بیاید و تحریف صورت نگیرد، با تخیل همراه باشد؛ اما باز هم ادامه دادم و خوشحالم که نتیجه را مشاهده کردم.

کد ویدیودانلود

فیلم اصلی

شایان ذکر است که راضیه تجار مدرس دوره‌های داستان‌نویسی مکتب مهر حوزه هنری است، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به شمار می‌آید که آثاری چون «نرگسها»، «زن شیشه‌ای»، «هفت بند بندهای روشنایی»، «سفر به ریشه‌ها»، «شعله و شب»، «سنگ صبور»، «از خاک تا افلاک»، «ستاره من»، «زندگینامه داستانی شهید شیرودی»، «زندگینامه داستانی شهید بابایی» و «مجموعه داستان آرام شب بخیر» را در کارنامه‌اش دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.