یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

رئیس سازمان سینمایی:

باید کمک کنیم سینما تبیین‌گر و روشنگر مسایل انقلاب اسلامی و مفهوم مقاومت در برابر اغتشاشات و جریانات التقاتی و اپوزیسیون باشد

محمد خزاعی در اختتامیه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی، غنی‌سازی و استحکام‌بخشی به بدنه فرهنگی جامعه را از وظایف عمده این سازمان دانست و گفت: سازمان سینمایی در مباحث فرهنگی و اعتقادی باید پیشرو و جریان‌ساز باشد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی همزمان با هفته بسیج در دیدار با کارکنان بسیجی، ایثارگر و خانواده‌های شهدای این سازمان ضمن تبریک این هفته و تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که بسیجی هستیم و از این بابت به خود می‌بالیم؛ خوشحالم که حدود ۲۰ درصد از کارکنان سازمان سینمایی از جانبازان جبهه و جنگ تحمیلی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند و این مهم، قطعا تاثیرات فراوانی در کیفیت فعالیت‌های سینمایی دارد.

وی گفت: سازمان سینمایی در مباحث فرهنگی و اعتقادی باید پیشرو و جریان‌ساز باشد. این سازمان با توجه به سرمایه‌های انسانی که در اختیار دارد، یکی از مهمترین بازوهای اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و به سبب جایگاهی که دارد می‌تواند بسیار بیش از این نقش‌آفرینی کند.

خزاعی، غنی‌سازی و استحکام‌بخشی به بدنه فرهنگی جامعه را از وظایف عمده سازمان سینمایی عنوان کرد و افزود: این رسالت بزرگ، زمانی محقق می‌شود که چشم‌انداز روشنی از بضاعت‌ها و توانایی‌ها داشته باشیم. یکی از رسالت‌ها که برعهده سینما و حوزه فرهنگ در انتقال مفاهیم حوزه انقلاب و دفاع مقدس و پیام شهدا مهم و راهبردی است، این است که مراقبت کنیم تا در محصولات فرهنگی و فیلم ها نسبت ارزش‌ها و واقعیت‌های این مقطع از تاریخ کشور، تحریفی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: همچنین باید کمک کنیم سینما تبیین‌گر و روشنگر مسایل انقلاب اسلامی و مفهوم مقاومت در برابر اغتشاشات و جریانات التقاتی و اپوزیسیون باشد.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: با توجه به برخورداری این سازمان از درصد بالایی از همکاران جانباز و ایثارگر، انتظار می‌رود این مجموعه با دغدغه بیشتری نسبت به مسایل انقلاب و میراث انقلاب و دفاع مقدس نظارت و حساسیت بیشتری داشته باشد.

خزاعی از همکاران مومن و معتقد به انقلاب اسلامی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگ اسلامی و ایرانی در سینمای ایران تقدیرکرد و موفقیت‌ها و دستاوردهای سازمان سینمایی در سطح ملی و استانی در سینمای ایران حاصل شده را مرهون تلاش‌های جهادی و بسیجی‌گونه همکاران این سازمان دانست.

همچنین در این نشست محمدرضا سوقندی مشاور امور ایثارگران و جانبازان سازمان سینمایی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت مفاهیمی است که انقلاب اسلامی و مردم ایران آنها را معنی کرده و نشان دادند حماسه و فرهنگ حماسه در روح هر ایرانی زنده است.

سوقندی افزود: تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هم تکریم از افراد است و هم یادآوری مقاومت و ایثار افرادی است که خالصانه در راه اسلام و ایران جان فدا کردند.

در پایان این مراسم از همکاران بسیجی و ایثارگران سازمان سینمایی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد و حاضران در جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره فعالیت‌های شغلی و فرهنگی و هنری سازمان پرداخته و سوالات خود را در مورد اقدامات و مسائل مختلف صورت گرفته مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.