چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

اظهارات وزیر فرهنگ سازگار با باورمندی انقلابی و اسلامی ملت ایران است

روز هفتم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فجر در پاسداشت هنر ایرانی و انقلابی تاکید کرد: این سخنان بسیار شایسته، ستودنی و سازگار با باورمندی دینی و انقلابی و مذهبی اکثریت قریب به اتفاق مردم و ملت بزرگ متمدن ایران اسلامی است.

به گزارش سینماپرس، از روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، این مجمع در بیانیه‌ای در حمایت از مواضع اسلامی و ایرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فجر تاکید کرد: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور، در مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر فهیمانه و حکیمانه می‌گوید: ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه‌های چند هزار ساله داریم و از نمادهای هویتی خودمان پاسداری می‌کنیم. سینما و هنر مهمترین ابزار برای اعتلای تمام داشته‌های غرورآفرین مردم ایران است.

این بیانیه می افزاید: حیا، عفت، پاکدامنی و پوشش افتخارات لاینفک از زندگی تک تک ایرانی‌هاست. در آخرین پیمایش ملی که در وزارت ارشاد صورت گرفت ۸۵ درصد مردم ایران با افتخار خودشان را حامی نماد اصیل و چندهزار ساله ملی و دینی خودشان عفت و پاکدانی و پوشش و حجاب دانستند. امروز جامعه اصیل ایرانی بانوان عفیف ما پرچمدار عزت و سربلندی هستند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: این مجمع از سخنان عمیق، هنرمندانه، حکیمانه و با صلابت جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فجر که برای پاسداشت هنر ایرانی و انقلابی برگزار می شود، تقدیر و تشکر می کند؛ این سخنان بسیار شایسته، ستودنی و سازگار با باورمندی دینی و انقلابی و مذهبی اکثریت قریب به اتفاق مردم و ملت بزرگ متمدن ایران اسلامی و برخاسته از ظرفیت دینی و ملی و انقلابی آن فرزند فرهنگی و هنری وطن است.

این مجمع اضافه کرد: البته از دیگر سو در نیم نگاهی به سخنان و رفتار غیرحرفه‌ای و جو زده و احساسی آقای پرویز شیخ طادی که رزومه‌ای ضعیف و سؤال‌برانگیز دارد، در می یابیم، فیلمی هم که وی درباره فلسطین ساخته، ضعیف و از یادرفتنی است و تجلیل جشنواره فجر از او، به‌نوعی دفاع از اصل کار برای فلسطین مظلوم ولو ضعیف بود و گرنه برخورداری وی از جایزه جشنواره موضوع عجیبی بود!

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: تفاوت و عیار آدم‌ها اتفاقاً در چنین بزنگاه‌هایی خود را نشان می‌دهد. یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا که با آن سابقه درخشان در سینمای دفاع مقدس در مراسم اختتامیه فجر از خود خرج می‌کند و خود را فیلم‌ساز وابسته به انقلاب لقب می‌دهد تا همه بدانند فیلم‌ساز انقلابی‌بودن برای او افتخار است و یکی هم می‌شود پرویز شیخ طادی با رزومه‌ای ضعیف و سوال‌برانگیز که در جشن پیروزی انقلاب، از محدودیت‌های برهه‌ای از انقلاب درباره کراوات و حجاب سخن می‌راند و گویا ماموریتی پشت پرده در جهت قبح زدایی از بدحجابی وبی حجابی و مقبولیت آفرینی برای نماد ظاهری غربزدگی(کروات) دارد، در حالی که حجاب میراث ادیان و ملل و ایران کهن است و کراوات میانه ای با ایران کهن و جوان و انقلابی ندارد! و نماد فرهنگ غرب است؛ لابد می‌خواهد خود را فیلم‌سازی غیروابسته به ایران کهن و جوان و انقلاب ونظام اسلامی بنمایاند.!

در این بیانیه همچنین ضمن تشکر از هنرمندان انقلابی ساحت‌های مختلف هنری، نمابش و تئاتر، فیلم و سینما، سرود و شعر، قلم و نگارش، امیدواریم اقلیت ره گم کرده نیز به خود آیند و به جبهه ایران و انقلاب برگردند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح می کند: همزمانی دو رویداد پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن که با توسل و اتکای به نمادهای دینی و انقلابی همراه بود و اختتامیه سینما و فیلم فجر که در هر دو رویداد توده ملت پشت انقلاب و ایران خود بودند و مثل همه جای دنیا اقلیتی در مقابل پیروزی و توفیقات معنادار و ماندگار، به‌دنبال مطامع نامتعارف خود بودند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.