دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

کارگردان «پشت پرده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

متأسفانه «کمدی موقعیت» در تلویزیون بسیار اندک تولید می‌شود/ تجربه ثابت کرده این گونه آثار ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان شان برقرار می‌کنند

محمدرضا حاجی غلامی

سینماپرس: محمدرضا حاجی غلامی کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها سریال تلویزیونی «پشت پرده» به کارگردانی وی در حال پخش از شبکه دوم سیما است در خصوص چگونگی تولید این سریال و برنامه های آینده اش با سینماپرس به گفتگو نشست.

کارگردان فیلم سینمایی تحسین شده «لکنت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «پشت پرده» یک کمدی موقعیت است؛ متأسفانه کمدی موقعیت در تلویزیون بسیار اندک تولید می‌شود و این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا به آن توجه ویژه‌ای دارند چرا که تجربه ثابت کرده این آثار ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان شان برقرار می کنند.

وی در همین راستا یادآور شد: در ایران کارهای آقای مدیری از جمله کمدی موقعیت های موفق محسوب می شوند که متأسفانه سال ها است دیگر ایشان نیز چنین آثاری را تولید نکرده اند. به هر صورت ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با لهجه شیرین یزدی یک کمدی موقعیت جذاب را خلق کنیم و امیدواریم که این مجموعه بتواند در سری اول خود مخاطبان را با خود همراه کند.

حاجی غلامی سپس با بیان اینکه فرزندآوری، سبک زندگی و دغدغه های معلمین ۳ موضوع اصلی است که در «پشت پرده» به آن پرداختیم متذکر شد: سبک زندگی از منظر تفاوت های زندگی تهرانی ها و یزدی ها از جمله مسائلی است که در این اثر تلویزیونی به آن پرداخته می شود. این سریال بحث فرزندآوری و توسعه جمعیت را با زبان شیرین و خاص دنبال می کند و همانطور که می دانید یزد قطب درمان ناباوری در ایران است و در این سریال هم خانواده تهرانی به این بهانه به یزد آمده اند. اما مسأله سوم دغدغه معلم ها و شأن معلم ها است. کاراکتر اصلی خانواده یزدی یعنی آقای جلال وارسته معلم نمونه کشوری است و از این منظر ما به نقش و جایگاه معلمین در این سریال پرداختیم ضمن آنکه معرفی یزد از نظر فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و... نیز از جمله اهدافی است که ما در این سریال آن را دنبال کردیم.

این سینماگر سپس در خصوص دلیل عدم استفاده از بازیگران بومی برای تمامی نقش ها گفت: بدیهی است که اگر کلیه بازیگران بومی باشند مخاطب ملی چندان با اثر ارتباط برقرار نمی کند. ما تلاش کردیم تقسیم خوبی بین کاراکترهای خانواده های تهرانی و یزدی داشته باشیم. ما در این اثر از تعدادی بازیگر کاملاً بومی استفاده کردیم و حتی چند نفر از آن ها را برای اولین بار معرفی کردیم و البته در کنار ایشان پیشکسوتان بازیگری استان یزد نیز حضور دارند اما از سوی دیگر برای خانواده تهرانی از بازیگران سرشناسی همچون رضا شفیعی جم، میرطاهر مظلومی، حسین سلیمانی و... نیز بهره بردیم.

وی تأکید کرد: این سریال با بودجه ای بسیار کم و محدود ساخته شده و شبکه استانی یزد و مجموعه نهضت تمام تلاش خود را کردند تا یک سریال بومی تولید شده و روی آنتن برود. استان یزد آمادگی خود را برای ساخت فصل دوم این مجموعه اعلام کرده است و این بستگی به سیاست های سازمان صدا و سیما دارد که آیا از ادامه ساخت این اثر استقبال کند یا خیر!

حاجی غلامی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه مجموعه های سیتکامی بدون تعداد قسمت های بالا جواب نمی دهند و قطعاً مخاطبان این نوع مجموعه ها در قسمت های بالا به آن جذب می شوند و من امیدوارم که مسئولان محترم سازمان صدا و سیما به این مورد توجه داشته باشند. ما اگر بتوانیم در هر فصل یک ورژن جدید از مجموعه را تولید کنیم عالی است و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: خانواده های اصیل ایرانی مخاطبان اصلی «پشت پرده» هستند و ما تمام توان خود را به کار بردیم تا همه مردم عزیز کشورمان از تماشای این سریال لذت ببرند.

گفتنی است؛ مجموعه «پشت پرده» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی از شنبه- ۲۹ اردیبهشت‌ماه حوالی ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این سریال که با حضور هنرمندان یزد و تهران تولید شده است، به مسائل اجتماعی از جمله فرزندآوری می‌پردازد و از این رهگذر مخاطب را با سبک زندگی مردم استان یزد آشنا می‌کند.

رضا شفیعی‌جم، میرطاهر مظلومی، حسین سلیمانی، مریم کاویانی، آزیتا ترکاشوند و حدیثه تهرانی از جمله بازیگران این سریال هستند. سریال «پشت پرده» که آداب و رسوم، فرهنگ و هویت خانواده‌های یزدی را به تصویر می‌کشد، در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و با همکاری استانداری و صدا و سیمای استان یزد تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.