شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

تهیه کننده «رخنه»:

سریال «رخنه» اثری پربازیگر و پرلوکیشن بود/ تاکنون تلویزیون به چنین قصه‌هایی وارد نشده بود

سریال «رخنه»

سینماپرس: تهیه کننده سریال «رخنه» با اشاره به قصه های این سریال به ماجراهایی پرداخت که برای اولین بار در تلویزیون تصویر شده اند.

به گزارش سینماپرس، مهدی شفیعی تهیه کننده سریال «رخنه» که تاکنون ۲۲ قسمت از آن پخش شده است و به ماجرای پرونده های امنیتی می پردازد به مهر بیان کرد: نمی توان به این سریال صرفاً اثری امنیتی گفت بلکه در این مجموعه چند ژانر با هم ترکیب شده اند که از معمایی و جاسوسی تا خانوادگی را در برمی گیرد اما در نهایت قصه مرتبط با حوزه امنیت کشور است. ما ترکیبی از ژانرها را داریم و وقتی به خانواده شخصیت های اصلی قصه یعنی ناصر مهرآور به عنوان دانشمند یا عباس مقدم به عنوان محافظ می رسیم قصه فضای ملودرام و خانوادگی دارد.

وی درباره چالش های ساخت چنین آثاری بیان کرد: به قدمت کارهای جاسوسی و معمایی که نگاه کنیم پیش از این آثار مختلفی ساخته شده است که البته نباید اینها را با هم مقایسه کرد اما با ورود دستگاه هایی که این آثار را می سازند زمینه هایی فراهم شده و همتی صورت گرفته است که فیلم و سریال های مختلفی ساخته شود. دستگاه های مرتبط علاقه مندی برای ساخت تولیدات نمایشی دارند، اما اینکه علاقه مندی و رسیدن به قصه گویی درست چقدر پیش برود خود نکته دیگری است.

این تهیه کننده اضافه کرد: در چنین آثاری به تناسب قصه چالش ها و سختی هایی هم وجود دارد که لوکیشن و موارد دیگری را در برمی گیرد به طور مثال وقتی کنار موشک ماهواره‌بر کار می کنید حتماً چالش هایی وجود دارد.

تهیه کننده «رخنه» درباره اتفاقاتی که با این سریال رقم خورده است و پیش از این کمتر در سریال ها تصویر شده است، توضیح داد: به لحاظ بحث هوا و فضا در این سطح و موشک های ماهواره‌بر که با تکنولوژی پیچیده تر و اتفاقات پیچیده تر سر و کار دارد تاکنون تلویزیون به چنین قصه هایی وارد نشده بود و یا تاکنون وارد زندگی یک محافظ نشده بودیم چون به تصویر کشیدن این زندگی ها هم می تواند ملاحظاتی داشته باشد.

وی در پایان درباره پروداکشن کار نیز بیان کرد: این سریال اثری پربازیگر و پرلوکیشن بود که بالای ۱۶۰ لوکیشن اصلی داشتیم و حداقل ۲۰ درصد از لوکیشن های این سریال به گونه ای بود که به دلیل حساسیت های مکانی تاکنون دوربین به آن مکان ها نرفته بود. در باقی موارد هم بخشی از لوکیشن هایی که در سریال ها می بینیم گاهی به تکرار رسیده است اما اینجا ۸۰ درصد لوکیشن ها به لحاظ بصری بکر بود.

رامتین خداپناهی، نادر فلاح، علیرام نورایی، امیرحسین صدیق، سپیده خداوردی، مریم کاویانی و … بازیگران این سریال هستند که به کارگردانی علی غفاری و حمید لوافی ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.