یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

باید سهم خود را در «فضای مجازی» پیدا کنیم/ قصد داریم با اخذ مجوز یک سکوی صوت و تصویر فراگیر برای «روزنامه ایران» از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم

تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)

سینماپرس: دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: قصد داریم با اخذ مجوز یک سکوی صوت و تصویر فراگیر برای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، از ظرفیت‌ فضای مجازی برای تولید و انتشار محتوای اختصاصی مرتبط با مأموریت‌های روزنامه ایران بهتر استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، احسان صالحی سرپرست روزنامه ایران و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در نشست مشترک با محمد صادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا گفت:با وجود جنگ رسانه‌ای و تاکیدات رهبری، اطلاع رسانی دستاوردهای ساترا، تبیین مبانی تنظیم‌گری، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی نیاز واقعی کشور است که فعالیت ساترا در این حوزه ها قابل تقدیر است.

صالحی در خصوص زمینه‌های همکاری ساترا و روزنامه ایران گفت: در حال حاضر فضای مطبوعات از فضای سنتی پیشین فاصله گرفته است. بنابراین اگر در این فضا از مخاطب جا بمانید، او مسیر خود را پیدا خواهد کرد؛ در این شرایط بازار، کاربر و مخاطب منتظر شما نمی‌مانند و به همین دلیل قصد داریم با اخذ مجوز یک سکوی صوت و تصویر فراگیر برای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران از ظرفیت‌ فضای مجازی برای تولید و انتشار محتوای اختصاصی مرتبط با مأموریت‌های روزنامه ایران بهتر استفاده کنیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: در چنین فضایی باید سهم خود را پیدا کنیم هم‌اکنون مخاطب در فضای مجازی حضوری پر رنگ دارد؛ بنابراین اگر توانستیم در این فضا مخاطب را درگیر کنیم و فایده‌ای برای او داشته باشیم، به اهداف خود نائل می‌شویم.

نمره قابل قبول به ساترا در ممیزی آثار نمایش خانگی

صالحی خاطر نشان ساخت: مصرف فیلم و سریال‌های نمایش خانگی به‌روز است. حجم ورودی کارها هم زیاد است. بخشی از کارها مختص به فیلم و سریال‌های داخلی است و بخشی هم خارجی. به همین دلیل حساسیت بالایی وجود دارد که با توجه به حجم آثار و محدودیتهای ساترا در حوزه امکانات و منابع می‌توان به عملکرد ساترا در ممیزی آثار نمایش خانگی نمره قابل قبولی داد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره همکاری‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت با ساترا در زمینه‌های مختلفی چون مقابله با اخبار جعلی عنوان کرد: یکی از کارهای اصلی شورای اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی، نظارت، برنامه‌ریزی و انسجام بخشی آنهاست. همه دستگاه‌ها دارای واحد اطلاع‌رسانی هستند و در قانون هم بالاترین مقام دستگاه، متولی اطلاع‌رسانی است.

وی گفت: با وجود جنگ رسانه‌ای و تاکیدات رهبری، نیاز واقعی کشور است که در حوزه‌ تبیین فعالیت جدی انجام شود. به‌عنوان مثال در حوزه اخبار جعلی در دولت اداره کل رصد و پاسخگویی داریم که رصد و پیگیری دائمی وجود دارد و تمرکز آنها هم در درجه اول روی همین اخبار جعلی است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ما تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا همکاری‌های خود با ساترا را جدی‌تر کنیم چراکه برای ما مفید است و ان‌شاءالله برای ساترا هم مفید خواهد بود. نفع این همکاری برای مخاطب است تا بتواند به محتوایی سالم‌تر و مفیدتری دسترسی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.