سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

معاون تولید کانون پرورش فکری:

«نمایش فیلم» یکی از فعالیت‌های شصت‌گانه کانون و وظیفه ما است/ گنجینه ۵۰۰ عنوان فیلمی در کانون وجود دارد که اتفاق خوبی است

محمدرضا کریمی صارمی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان

سینماپرس: معاون تولید کانون پرورش فکری گفت: بنا داریم تا شهریور ماه شاهد افزایش پنج سالن دانش‌آموزی باشیم.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری نمایش فیلم است؛ چه در مراکز ثابت و چه در مراکز سیار فرقی ندارد. درواقع ۱۵۰ خودرویی که واحد سیار شهری و روستایی ما است، از لبتاب که می‌تواند نمایش فیلم دهد تا ویدئو پرژکتور که در ابعاد بزرگتر می‌تواند نمایش فیلم را داشته باشد در مساجد و پایگاه‌های مدارس روستاها که می‌توانند امکانات داشته باشند، محتواهای فیلم سینمایی را در کنار کتاب همراه خود دارند.

وی ادامه داد: ما در بخشی از گنجینه‌ خود تولید فیلم‌هایی از قریب به ۸۰ عنوان کتاب و بلعکس داشته‌ایم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: امکان نمایش فیلم خودروهای سیار محیاء است و کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار تماشای فیلم کتاب به امانت گیرند؛ یعنی یک ابزار کمک آموزشی است.

کریمی صارمی افزود: اگر کمی وسیع نگاه کنیم تماشاخانه‌های سیار از یک سری امکانات وسیع‌تری برخوردار هستند، یعنی دارای تلویزیون شهری هستند. چنین مواردی باعث می‌شود که در واقع طیف گسترده‌تر و مخاطب وسیع‌تری داشته باشیم که گاها ۳هزار مخاطب قبل از شروع فعالیت فرهنگی مقابل تماشاخانه‌های سیار حاضر می‌شوند. این تماشاخانه‌های سیار در کنار جشنواره‌هایی از جمله، جشنواره کودک اصفهان یا پویانمایی به کمک فیلم می‌پردازند که جزء وظایف آن‌ها است؛ اما در تماشاخانه‌های سیار، تنها نمایش فیلم جزء وظایف آن‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد این تماشاخانه‌های سیار برای تابستان افزایش خواهد داشت، بیان کرد: اخیرا موردی به نام دی‌سی‌پی یا همان سینما سیار حرفه‌ای به کشورمان اضافه شده است. و این سینمای حرفه ای در شهرهای مختلف برای نمایش فیلم می‌روند که در پخش بچه زرنگ این اتفاق افتاد. همچنین بیش از ۷۰ دی‌سی‌پی سیار وجود دارد که تعداد بیشتری از این دی‌سی‌پی‌ها در اختیار پویانمایی بچه زرنگ قرار گرفت و در شهرها و روستایی که فاقد سینما بودند به نمایش گذاشته شد.

کریمی صارمی: گنجینه ۵۰۰ عنوان فیلمی در کانون وجود دارد

کریمی صارمی در خصوص افزایش سالن‌های سینمایی تصریح کرد: ما سالن‌هایی در کشور داریم که در آن‌ها یک بخشی را به نام سینما دانش‌آموزی اضافه کرده‌ایم. این سینما در صبح‌ها که مدارس باز است، برای بچه‌ها نمایش فیلم و تئاتر دارند و یک بسته فرهنگی مناسبی را تولید کرده ‌ایم و در کنار فیلم و تئاتر اوقاتی را برایشان در نظر گرفته ایم. چنین موردی در تهران خیابان خالد استامبولی، گلستان، البرز، مازندران و همدان است که در واقع پیشنهاد شده است این امکانات را در اختیار این پنج استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: همچننی بنا بر این شده است تا ده استان در نوبت چنین موردی قرار گیرند و ما بایستی پنج استان را انتخاب کنیم. برخی از استان‌ها امکانات سینمای دی‌سی‌پی را دارند اما برخی از آثار چون به هرحال امروزه به شکلی که حقوق مؤلف رعایت شود اکران می‌شوند، تا ما از امکانات و تولیدات خود برای اکران استفاده کنیم و قصد داریم تا شهریور ماه پنج مورد را اضافه کنیم. امیدوار هستیم در شش ماهه دوم سال پنج سالن دیگر هم اضافه کنیم تا ان‌شاءالله تا پایان سال به ۱۵ سینما دانش‌آموزی برسیم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ژایان سخنان خود گفت: نمایش فیلم یکی از فعالیت‌های شصت‌گانه کتنون و وظیفه ما است. به هرحال گنجینه ۵۰۰ عنوان فیلمی در کانون وجود دارد که اتفاق خوبی است. بسیاری از مخاطبین ما که پنج الی شش سال دارند و وارد کتابخانه می‌شوند هیچکدام این آثار را ندیده‌اند و اینطور نیست که این عنوان فیلم برای اعضای ما که وارد کتابخانه می‌شوند تکراری باشد و از این رو چنین موردی فرصت بسیار خوبی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.