سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

کارگردان «بابا سیبیلو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

پیدا کردن «سرمایه‌گذار» و تهیه‌کننده برای تولید «فیلم‌های غیرکمدی» به شدت دشوار شده است/ شاهد منزوی شدن بسیاری از «فیلمسازان» هستیم!

ادوین خاچیکیان

سینماپرس: ادوین خاچیکیان کارگردان سینما در گفتگو با سینماپرس در تجزیه تحلیل وضعیت کلی گیشه سینماها با طرح این مسأله که این روزها پیدا کردن سرمایه گذار و تهیه کننده برای تولید فیلم های غیرکمدی به شدت دشوار شده است تصریح کرد: دلیل این اتفاق آن است که شرایط گیشه بقیه فیلم ها مطلوب نیست و یکی از دلایل فقدان وضعیت مناسب هم همین مسأله بی عدالتی در تخصیص سانس ها و سالن ها است.

این سینماگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: درست است که مخاطب عام ارتباط بهتری با فیلم های کمدی برقرار می کند اما ما نباید این مهم را فراموش کنیم که اگر سوژه ای جذاب در هر ژانر دیگری وجود داشته باشد نیز قطعا مخاطبان از آن استقبال می کنند.

وی ادامه داد: ما همین اواخر شاهد بودیم فیلمی مانند «مست عشق» که در ژانر کمدی نبود توانست با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود. این نمونه نشان از آن دارد که اگر سوژه ای جذاب باشد مخاطب می رود و از آن فیلم حمایت می کند. در واقع فیلمنامه و سوژه و محتوا باید مخاطب را قلقلک دهد و او را جذب کند.

خاچیکیان سپس با بیان اینکه این روزها سینماداران یکی از تعیین کنندگان اصلی حوزه توزیع و اکران هستند متذکر شد: سینمادار طبیعتاً ترجیح می دهد که فیلم های کمدی اکران کند که پتانسیل فروش بالایی دارد؛ قطعا نیاز است که سیاست گذاران و مدیران در پی ایجاد عدالت باشند و در تقسیم سالن ها و سانس ها بین فیلم ها فرق نگذارند و به صورت یکسان به همه فیلم ها امکان عرضه بدهند.

این سینماگر با طرح این مسأله که این روزها پیدا کردن سرمایه گذار و تهیه کننده برای تولید فیلم های غیرکمدی به شدت دشوار شده است تصریح کرد: دلیل این اتفاق آن است که شرایط گیشه بقیه فیلم ها مطلوب نیست و یکی از دلایل فقدان وضعیت مناسب هم همین مسأله بی عدالتی در تخصیص سانس ها و سالن ها است.

وی افزود: بنده معتقدم نهادهای دولتی باید حمایت کنند و ترغیب کنند که فیلمساز یا نویسنده به سمت نوشتن و تولید فیلم های غیرکمدی برود. این روزها شاهد منزوی شدن بسیاری از فیلمسازان هستیم که جایی برای خودشان در سینما نمی بینند.

خاچیکیان خاطرنشان کرد: مسئولان و سینماگران باید نیاز مخاطب را در نظر بگیرند و برای عموم مردم فیلم بسازند! بنده امیدوارم که فیلمنامه های متفاوت در سینما تولید شوند. اگر چنین شود برای من نوعی یک دلگرمی به وجود می آید تا ایده ای که دارم و می خواهم آن را پرورش دهم و بدل به فیلمنامه کنم را با خیال راحت جلو ببرم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط موجود پیش بینی شما از آینده سینمای کشور چیست گفت: من پیش بینی نمی توانم‌ داشته باشم فقط امیدوارم شرایطی فراهم شود که در تمام ژانرها فیلم تولید شود و تنوع ژانر داشته باشیم. البته این را باید بگویم که از نظر من کمدی ژانر بدی نیست و لازم است اما در کنارش باید مخاطبان دیگر و سازندگانی که تخصصی در کمدی ندارند و توانایی در ژانر غیر کمدی دارند امکان کار و تولید فیلم داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو گفت: باید نیاز مخاطب در نظر گرفته شود. باید فیلم تماشاگرش را جذب کند؛ باید قلاب سوژه گیر کند تا طیف سلایق گسترده تری دوباره به سینما روی بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.