دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

مرضیه صدرایی:

امروز تئاتر به وفور پر از مشکل است/ تئاتر سال‌ها است به سمت خصوصی‌سازی رفته است

هنر تیاتر؛ تیاتر

سینماپرس: مرضیه صدرایی بازیگر گفت: امروز تئاتر به لحاظ اقتصادی و امکانات سالن پر از مشکل است، البته بیشتر مسائل به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد.

به گزارش سینماپرس، مرضیه صدرایی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره نقش خود در نمایش «خروس لاری» گفت: در نمایش خروس لاری نقش مادرخانواده را دارم که با فرزندان خود بسیار همدل و همراه است و مانند هر مادری، تلاشگر، دلسوز و در آرزوی خوشبختی خانواده اش است.

صدرایی درباره دلیل حضور خود در نمایش خروس لاری بیان کرد: حضور آقای دیردار در سمت کارگردان و بعد نوع نگاه ایشان که به ساختار و متن و موضوع این نمایشنامه داشتند باعث شد تا موضوع اصلی نمایشنامه یکی از دغدغه‌های جامعه انسانی به خصوص در جاهایی که نگاه متفاوت و تبعیضی و جنسیتگرا هست بنده را علاقمند به بازی در این نمایش و همکاری با این گروه کند.

وی درباره وضعیت فعلی تئاتر کشورمان عنوان کرد: امروز تئاتر به وفور پر از مشکل است، هم به لحاظ اقتصادی هم به لحاظ امکانات سالن و ... البته که این مسائل بیشتر به مشکل اقتصادی برمی‌گردد، اگرچه تئاتر سال‌ها است به سمت خصوصی سازی رفته است؛ اما به منظور توجیهات مالی از معنای واقعی خود درحال خارج شدن است.

مرضیه صدرایی از توصیه خود به کسانی که به تئاتر علاقه‌مند دارند گفت: برای کسانی که علاقه به هنر نمایش هستند و دوست دارند در این راه فعالیت کنند پیشنهاد می‌کنم تحصیلات آکادمیک در این زمینه را جدی بگیرند. آموزش و یادگیری ممارست، پشتکار، صبوری و امید داشته باشند و در آرزوی یک شبه معروف شدن نباشند؛ زیرا که زود فراموش می‌شوند. همچنین تاکید دارم که این عزیان از حاشیه پرهیز کنند و بهداشت روانی، جسمی و اخلاقی را رعایت کنند. در تئاتر رفتار تئاتری انضباطی داشت باشند، نه اینکه بامد و کلاس گذاشتن همراه باشند و تماشای تئاتر جزو موارد ضروری زندگیشان باشد.

شایان ذکر است مرضیه صدرایی در آثاری چون "بدهکاران به بهشت نمی روند"، "به من نگو قراضه"، "پاشنه بلند"، "حدس بزن چه کسی برای عید می آید"، "زندان زنان" و سریالهای "میانبر"، "محله گل و بلبل"، "برنا"، "روزهای بهتر(چادر گلدار) "، "از اینجا تا اونجا" و برخی دیگر به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.