سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

سیروس حسن‌پور:

ین روزها همه توجه‌ها به سمت «فیلم‌های بزرگسال» رفته و لازم است نسبت به «سینمای کودکان» توجه بیشتری صورت گیرد

سیروس حسن پور کارگردان سینما

سینماپرس: سیروس حسن‌پور کارگردان سینما گفت: لازم است به سینمای کودک توجه بیشتری شود و حمایت از چرخه توزیع و نمایش فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضروری است.

به گزارش سینماپرس، سیروس حسن‌پور، نویسنده و کارگردان گفت: این روزها همه توجه‌ها به سمت فیلم‌های بزرگسال رفته و لازم است نسبت به سینمای کودکان توجه بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه فیلم کودکان و نوجوانان نباید معطوف به یک فیلم خاص شود، بلکه باید سبد متنوعی برای این فیلم‌ها در نظر گرفت. لازم است تا ژانرهای مختلف کودک در آن گنجانده شود و از چرخه توزیع و نمایش آثار نیز به شکلی ویژه حمایت صورت گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «قطار کودکی» درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سینمای کودک و نوجوان گفت: متاسفانه بخش خصوصی در این حوزه چندان ورود نمی‌کند. البته موارد استثنا هم وجود دارد ولی زمانی که اکران مطلوبی برای این گونه فیلم‌ها در نظر گرفته نشده و پشتوانه نمایش و اکران کودک وجود ندارد با موفقیت روبرو نمی‌شود. سرمایه‌گذار هم به این نتیجه می‌رسد که سرمایه را وارد این بخش نکند.

حسن‌پور ادامه داد: پیش از این بخش خصوصی در سینمای کودک فعال‌تر بود، اما فعالیت آنها کمتر شده و اگر مواردی وجود دارد، به موضوعات خاص محدود می‌شود؛ این تنوع هنوز اتفاق نیفتاده است.

این کارگردان درباره اهمیت و جایگاه سینمای کودک و نوجوان و نقش آموزشی و تربیتی آن در سینمای کودک و نوجوان گفت: وقتی این چرخه متوقف یا کم‌سرعت شود، متاسفانه این جریان به وقفه می‌افتد و آموزش صورت نمی‌گیرد. شرایط کودکان نسل جدید به گونه‌ای است که می‌توانیم با تولیدات متنوع، خوب و آموزنده، روند آموزش کودکان را جهت‌دهی کنیم، ولی در این زمینه چندان مطلوب عمل نکردیم. به هر حال باید این واقعیت را بپذیریم که کودکان ما به آثار کشورهای غربی و آسیای شرقی تمایل پیدا کرده‌اند و جذابیت این گونه آثار برای کودکان بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.