یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

«حبیب الله بهمنی» در برنامه تلویزیونی «صبج بخیر ایران» مطرح کرد:

کارنامه فعلی «سینمای مقاومت» قابل دفاع نیست/ «مدیران فرهنگی» قصوری که در این حوزه اتفاق افتاده را جبران نمایند!

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: «حبیب الله بهمنی» همزمان با سالگرد حماسه غرورآفرین طوفان الاقصی گفت: حق «سینمای مقاومت» در ایران ادا نشده است.

به گزارش سینماپرس، «حبیب الله بهمنی» کارگردان برجسته و پیشکسوت سینمای کشور، با حضور در استودیو صبا شبکه یک سیما ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، این رهبر شجاع و مبارز را در زمرۀ آیات الهی این دوران خواند و با اشاره به موفقیت «جبهه مقاومت» در ابعاد نظامی و جنگ سخت و در مقابل ضعف این جبهه در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و مشخصا در مورد عدم موفقیت سینمای مقاومت گفت؛ حق این نوع سینمائی در ایران ادا نشده است. کارنامۀ فعلی سینمای مقاومت قابل دفاع نیست. با این وجود این موضوع آنقدر گسترده هست که مانند یک دریای عمیق و پر گهر می‌توان تا بی نهایت ایده با موضوع مقاومت به مانند مروارید های درخشان برای سینما و تلویزیون از آن صید نمود.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت‌ها» در این برنامه تلویزیونی با اشاره به کارهای خوب و موفقی مثل سریال «چشمان آبی زهرا» تصریح کرد: تولید سریال «چشمان آبی زهرا» در تلویزیون که محتوای آن باعث عصبانیت صهیونیست‌ها شده بود، در حدی که در مقطعی خدمات ماهواره‌ای به سیمای برون مرزی ما را تحریم نمودند. از این دست موضوعات که به مظلومیت مردم فلسطین و لبنان و مردم منطقه می‌پردازد بسیار زیاد است. اما در درجۀ اول به دغدغۀ هنرمند و همدلی او با جبهه مقاومت نیاز است تا با یک درک عمیق عقلانی و احساسی وارد این عرصه شود و به خلق آثار هنرمندانه بپردازد. بعد از هنرمند این مسئولیت مدیران فرهنگی هست که با برنامه های حمایتی و هدایتی از هنرمندان پشتیبانی کنند تا قصوری که در این حوزه اتفاق افتاده را جبران نمایند.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» و «مروارید سیاه» در ادامه این گفتگو با اشاره به فیلم سینمائی «شب کایت‌ها» با موضوع فلسطین، به خاطره‌ای اشاره نموده و بیان داشت: «شب کایت‌ها» را در لبنان جلوی دوربین بردم. در یکی از سکانسهای فیلم در نزدیکی‌های مرز لبنان با فلسطین اشغالی، با حملۀ هوائی دو هواپیمای اشغالگران مواجه شدیم که به از بالای سرما عبور کردند. این عبور را با دوربین خود شکار کردیم و حتی بعد با ترکیب با پلانهای دیگر در فیلم ترکیب و استفاده نمودم. اما مهم تر از آن می‌خواهم به نکته‌ای اشاره نمایم که برای من در آن ایام به درک شخصیت شهید سید حسن نصرالله کمک نمود.

وی افزود: در آن دوران فضای رسانه‌ای فضای لبنان را در اذهان عمومی آشفته و پر از اختلاف ترسیم نموده بود. و حقیقتا با نوعی نگرانی به لبنان رفتم. اما واقعیتی که به عنوان یک مخاطب با آن مواجه شدم آرامش و ثباتی بود که ناشی از نقش سید حسن نصرالله در ایجاد انسجام و وحدت ملی میان گروههای مختلف شکل گرفته بود. آرامشی چشمگیر، چنانچه اقشار مختلف مردم اعم از مسیحیان، برادران اهل سنت و شیعیان لبنان از نقش ایشان در این زمینه به نیکی یاد می‌کردند. وی خاطرنشان نمود، اینکه شهید نصرالله را از آیات الهی این دوران می‌خواند به تأسی از لقبی است که از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایشان داده بوده‌اند.

این سینماگر پیشکسوت عرصه سینمای دفاع مقدس در پایان به ماجرای تولید فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» پرداخت و با یادآوری به علاقمندانی که خواهان دیدن این دو فیلم (شب کایتها و زندانی ۷۰۷) هستند برای مراجعه به تلوبیون و تماشای این دو اثر گفت: فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» داستانی اقتباسی از ماجرای واقعی ربودن هواپیمای مسافربری ایران به اسرائیل می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.