چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۰

پس از دو سال ؛

طنین سازهای ارکستر ملی در تالار وحدت می پیچد

بردیا کیارس

پس از دو سال، سازهای ارکستر موسیقی ملی ایران فردا پنجم اسفندماه، در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت طنین انداز می شود تا نویدی دوباره از احیای این ارکستر باشد.


به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، ارکستر موسیقی ایران برای آخرین بار در سال 87 و در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری فرهاد فخرالدینی به روی صحنه رفت، تا اختلافات مدیریت پیشین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهاد فخرالدینی به تعطیلی ارکستر موسیقی ملی منجر شود.

تعطیلی این ارکستر که واکنش های مختلفی را در جامعه موسیقی به دنبال داشت؛ پس از آنکه فرهاد فخرالدینی موسس و رهبر دائمی ارکستر عطای اداره آنرا به لغایش بخشید؛ توسط معاونت هنری وزارت ارشاد مصوب شد تا به صورت شورایی اداره شود. این شورا متشکل از هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، ارسلان کامکار و فردین خلعتبری در چند ماه گذشته با انتخاب بردیا کیارس به عنوان رهبر ارکستر و انتخاب نوازندگان، ارکسترموسیقی ملی را برای حضور در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر آماده کردند؛ تا پس از دو سال سازهای ارکستر ملی در این جشنواره به صدا درآید.

ارکستر موسیقی ملی ایران، متشکل از سازهای غربی و ملی با حضور 88 نوازنده و خوانندگی پوریا اخواص، در چهارمین و پنجمین روز بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

ارکستر ملی در این اجرا قطعات " بیژن و منیژه" حسین دهلوی، "نینوا"، "سلام" و "رقصان" حسین علیزاده، "نغمه خراسانی" ارسلان کامکار، "هفت قطعه کوچک" احمد پژمان، "آدم"، "سوگ" و " مهتاب تر از باران" فردین خلعتبری را اجرا خواهد کرد.

ارکستر موسیقی ملی ایران، فردا پنج شنبه 5 اسفندماه از ساعت 21 در تالار وحدت به روی صحنه می رود و این ارکستر روز جمعه 6 اسفندماه نیز از ساعت 30/18 اجرای خود را در تالار وحدت تکرار می کند.

انتهای پیام/ن.ف


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.