چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۳

اجرای متفاوت گروه"مهتاب رو" در جشنواره موسیقی فجر

گروه موسیقی "مهتاب رو"

گروه موسیقی "مهتاب رو" به سرپرستی وصال عرب زاده با شکلی متفاوت با دیگر کنسرت های این گروه، روز پنج شنبه 5 اسفندماه در بخش جنبی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رود.


وصال عرب زاده سرپرست گروه موسیقی "مهتاب رو" با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران گفت: در گذشته کنسرت ها ما به صورت سه تار نوازی اجرا می شد، اما در اجرای جشنواره فجر به منظور رنگ آمیزی صوتی این کنسرت از سازهای کوبه ای، سنتور، تارباس، نی و کمانچه نیز در کنار سه تار استفاده خواهیم کرد.

وی دلیل این کار را تنوع در رنگ صدای اجرا عنوان کرد و در ادامه افزود: در بخش اول این کنسرت در دستگاه اصفهان قطعات، "تصنیف قدیمی"، "ساز و آواز"، "تصنیف برون شو" و "تصنیف دنگ دنگ" با اشعار مولوی و سهراب سپهری اجرا خواهد شد.

عرب زاده با اشاره به بخش دوم این کنسرت که در دستگاه نوا است، گفت: در بخش دوم قطعات "تصنیف هوای گریه"، "ساز و آواز"، "ضربی نوا" و "تصنیف نور چشم" بر اساس اشعاری ازحافظ و سیاوش کسرایی اجرا می شود.

این نوازنده سه تار در ادامه افزود: آهنگسازی قطعات این کنسرت نیز توسط خودم، محمد سلیمان نیا، هومان رومی و جلال پورسعید ساخته شده است.

لازم به یاد آوری است در اجرای گروه"مهتاب رو" که روز پنج شنبه پنجم اسفندماه از ساعت 20 در تئاتر شهر برگزار می شود؛ وحید تاج(آواز)، محمد سلیمان نیا(سنتور)، سیاوش کرمی و محمد مخاطبی(سه تار)، هومان رومی(کمانچه)، جلال پورسعید(تارباس)، حسین قاسم زاده (نی) و بامداد ملکی(تنبک) نوازندگانی هستند که وصال عرب زاده را همراهی می کنند.

همچنین "گروه مهتاب رو" روز دوشنبه دوم اسفندماه نیز در روز افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان به اجرا برنامه پرداخته است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.