بر اساس این گزارش، احمدلو در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه این روزها هر فیلم کم هزینه ای وارد شبکه نمایش خانگی می شود اظهار کرد: «متاسفانه به علاوه فیلم های کم هزینه، فیلم هایی که در سطح نازلی قرار دارند هم به این شبکه وارد می شوند. رسانه های خانگی ابزاری شده اند که فیلم های هر چه سهل انگارانه تر و پیش پا افتاده تر به ویژه تله فیلم های تلویزیونی را وارد بازار ویدئو کنند.»
کارگردان فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی؟» گفت: «هر موجی که در این سرزمین رسم می شود به ویژه از لحاظ فرهنگی و هنری خیلی زود دستخوش دست اندازها، فراز و نشیب ها و حواشی می شود و کوچک بودن افکار و عقایدی که در راستای تولید و پخش این کارها و به هم ریختگی و عدم امنیت اقتصادی که در تولید و پخش برای تهیه کننده عوامل و پخش کننده وجود دارد همه دست به دست هم می دهند که یک بازار رسانه ای قوی و خوب را نداشته باشیم.»
وی در بخش دیگری اضافه کرد: «گاهی ما فراموش می کنیم که تولید یک مساله و پخش مسالهای دیگر است و فقط به تولید فکر می کنیم و در نظر نمی گیریم که تولید ما باید به درستی پخش شود و اگر به این موضوع نیز فکر می کردیم نتیجه بهتری را در این زمینه می گرفتیم.»
احمدلو همچنین گفت: «درست است که هر فیلم در هر رسانه و ژانری زمین بازی، ادبیات و جغرافیای خود را برای تولید دارد اما فیلمنامه و کارگردانی خوب در کنار بازی های درخشان بازیگران می تواند مخاطب را برای دیده شدن ترغیب کند.»
وی افزود: «فیلم هایی که برای شبکه نمایش خانگی ساخته می شوند نیز باید دارای ویژگی های نام برده باشند و سطح کیفی این فیلم ها از نظر فیلمنامه و ارائه و اجرا بایستی به سطحی برسد که مخاطب به جای هفته ای یک فیلم هفته ای هفت فیلم خریداری کند تا از لحاظ اقتصادی نیز به این عرصه کمک شود.»
وی ادامه داد: «فیلم چه در سینما، چه در تلویزیون و چه در شبکه نمایش خانگی باید فیلمنامه قوی داشته باشد تا بتواند در مخاطب موثر واقع شود.»
کارگردان فیلم سینمایی «اگه می تونی منو بگیر» خاطرنشان کرد: «رسانه های ویدئویی یک ابزار بزرگ و توانمند برای بازارسازی و فرهنگ سازی هستند پس باید از نظر قصه و داستان و محتوا برای تمام اقشار جامعه فرهنگ ساز باشند؛ اما چون فقط به همان طیف مخاطب خود فکر می کنند پس تنها برای همان ها فیلم می سازند و به این فکر نمی کنند که سال بعد مخاطبان خود را دو برابر کنند.»
احمدلو در پایان به انتقاد اصلی خود از آثار شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: «فیلم های مبتذل و سطحی در شبکه نمایش خانگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ساخت و پخش می گیرند اما آیا باید این دستگاه دولتی به هر فیلمنامه ای که به دستش می رسد با سهل انگاری تمام و با بی سلیقگی محض مجوز تولید بدهد؟ با این شرایط نتیجه فیلم های شبکه نمایش خانگی چیزی بهتر از این نمی شود.»
ارسال نظر