چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

گلایه یک کارگردان زن از فارابی

ترکمانی: ساز وکار منسجمی برای اکران فیلم های کودک وجود ندارد/ بعید است اتفاق خاصی رخ دهد

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز از بی برنامه گی ، عدم حمایت مسئولین نسبت به سینمای کودک و عدم ساز و کار برای اکران فیلم های کودک گلایه کرد و افزود: با این شرایط در مورد این ژانر ناب سینمایی بعید است اتفاق خاصی رخ دهد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تا آغاز جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان روزهای زیادی باقی نمانده است و سینماگران کودک همچنان از  بی برنامه‌گی و عدم توجه مسئولین انتقاداتی را دارند.

ترکمانی در گفت وگو خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: با آمدن آقای ایوبی حس می کردیم با تدبیر و امید جدیدی مواجه خواهیم شد و خیلی از کارهای عقب افتاده به نوعی جبران می‌شود اما در مورد سینمای کودک هنوز اتفاق خاصی در بنیاد فارابی رخ نداده است.

کارگردان «خاله سوسکه» یادآور شد: امیدوار بودیم مسئولین سینمایی فکری اساسی برای بهبود وضعیت این ژانر مهجور سینمایی داشته باشند و توقعمان این بود که برای اکران فیلم های کودک و نوجوان ، ساز و کاری جدید پیدا شود اما هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده است و سینماگرانی که سال های سال فیلم کودک کار می کردند همه به نوعی در یک حالت یاس و ناامیدی کامل قرار دارند.

کارگردان «گورداله و عمه غوله» تصریح کرد: در مورد سینمای کودک و نوجوان شاهد هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولین نیستیم و خیلی از آثاری که در این ژانر ساخته‌‌ شده‌اند هنوز رنگ پرده را ندیده‌ و همچنان در حال خاک خوردن در انبارها هستند.

نادره ترکمانی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: برگزاری اکران فیلم های خاطره انگیز برای کودک نیز به شکلی نامناسب و بی‌هیچ برنامه‌ریزی و  تبلیغاتی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: چطور مادری در ماه مبارک رمضان در حالی که روزه است می تواند فرزندش را در سانس صبح در گرمای طاقت فرسایی که این روزها شاهدش هستیم به سینماها ببرد؟ در مورد اکران این آثار نیز اطلاع رسانی دقیق و منسجمی را شاهد نیستیم و همگی چشم به آینده داریم تا اوضاع نابسامان سینمای کودک شاید کمی رو به بهبودی برود.  

برچسب‌ها

نظرات

  • محمد ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ - ۲۰:۲۰
    0 0
    افسوس که در تمام زمینه های فرهنگی دچار این بی برنامه گی هستیم همه منتظر یک اتفاق هستیم تا از این بلا تکلیفی خارج شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.