شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

ادامه همدردی سینماگران با مردم فلسطین

سجادی: جنگ در سرزمین‌های اشغالی یک رویداد غیرانسانی است/ سینماگران باید امکان ایده پردازی های متنوع در مورد غزه را داشته باشند

محمدعلی سجادی*

سینما پرس: محمدعلی سجادی کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر سینما در خصوص جنایات وحشیانه و غیرانسانی در سرزمین‌های اشغالی گفت: «اتفاقاتی که در غزه در حال وقوع است یک رویداد غیر انسانی و غیر اخلاقی است. من به به شدت متاسف و متاثر هستم.»

کارگردان «اثیری» در گفتگو با خبرنگار سینما پرس ضمن تاکید بر رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: «در غزه اعمال غیر انسانی و ضد بشری در حال رخ دادن است. هر روز برتعداد کودکان معصوم و بی گناه کشته شده فلسطینی افزوده می شود. تصاویری که از جنایات در آن کشور می بینیم به شدت متاثر کننده است.»

سجادی در ادامه اظهار داشت: «من از سازمان ملل اطلاعات و شناخت چندانی ندارم اما به احتمال زیاد ممکن است بخاطر منافعی که دارد از ورودش به حمایت از مردم بی گناه فلسطین پرهیز می کند.»

این کارگردان در خصوص نقش فیلمسازان در اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن این جنایات تصریح کرد: «اتفاقات فلسطین به یک موضوع تاریخی تبدیل شده است اما برای پرداختن سینمایی به آن محدودیت هایی داریم که دست فیلمساز را باز نمی گذارد.»

وی افزود: «معتقدم که نباید این سوژه را هدایتی و حمایتی کنیم؛ با حمایتی کردن چنین موضوعی، اثر سینمایی قابل تاملی خلق نمی شود.»

سجادی اظهار داشت: «متاسفانه سیاستمداران سوژه مهمی چون غزه را کانالیزه می کنند. به عقیده من باید آن را گسترش دهند تا همه فیلمسازان بتوانند در آن دخیل باشند. چرا که این، یک موضوع مهم و انسانی است.»

وی تصریح کرد: «البته عدم پرداختن به این موضوع مختص فیلمسازان ما نیست. شاید فیلمسازان ما به این دلیل به چنین سوژه ای نمی پردازندچون نگاه به سوژه فلسطین بسیار محدود بوده است در حالیکه باید هنرمند امکان ایده پردازی های متنوع در این موضوع را داشته باشد.»

وی در پایان گفت: «اگر فیلمسازی مثل من، جدا از اینکه پرداختن به این سوژه کار من نیست چرا که جنس فیلمسازی من فرق می کند، بخواهد به چنین موضوع مهم و تاریخی بپردازد، طبیعی است شکل دیگری پیدا می کند.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.