شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

زندباف، طالبی، ناطقی و ...

هیات داوران بخش مواد تبلیغی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

آرم فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: حسین زند باف، اسماعیل عباسی، محمدعلی طالبی، حمید شریفی، احمد ناطقی داوری آثار رسیده در بخش مسابقه مواد تبلیغی را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان؛ اثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در سه بخش پوستر و گرافیک محیطی، عکس و آنونس و تیزر از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و  به نفر اول هر بخش پروانه زرین جشنواره به همراه جوایز نقدی و به نفر دوم و سوم هر بخش نیز لوح افتخار به همراه جوایز نقدی اهدا خواهد شد. 

حسين زندباف (کارگردان، تهیه‌کننده و تدوین‌گر) متولد ۱۳۲۵ ساري است. وی فعاليت در سينما را سال ۱۳۵۰ با دستياری كارگردان در فيلم «عزيز قرقی» به كارگردانی جواد طاهری آغاز كرد

اسماعیل عباسی (عکاس، مترجم و نویسنده، مدرس دانشگاه) متولد ۱۳۲۶ تبریز و دانش آموختة رشتة حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت خود را با عنوان ویراستار و گرافیست سال ۱۳۵۰ در انتشارات بابک آغاز کرد از مهمترین فعالیت های وی می توان به عکاس و گزارشگر فصلنامة Newsletter خبرنامة یونسکو، ژاپن - گرافیست، عکاس و خبرنگار ویژه ماهنامه دانشمندعکاس- خبرنگار فصلنامة کاوشسردبیر فصلنامه کاوش- عضو هیئت تحریریه و سردبیر ماهنامه عکس - سردبیر ماهنامة دوربین عکاسی و بنیانگذار و دبیری دوره‌های اول تا چهارم «جشنوارة عکس کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

محمدعلی طالبی در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شده و دانش‌آموختهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۶ به عنوان دستیاری کارگردان در تلویزیون و کارگردانی فیلم‌های مستند آغاز کرده است. فیلمهای او در جشنواره‌های جهانی چون برلین، کن جونیور، شیکاگو، سان دنس، نیویورک. مونترال، تورنتو، توکیو، سیدنی، یونان، آمستردام و لندن . . . حضور داشته‌اند.

احمد ناطقی (عکاس) در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی است .او عکاسی را از دهه ۵۰ آغاز و در سالهای ۱۳۵۷ تا۱۳۶۱دردوران انقلاب اسلامی ایران و جنگ ایران و عراق به صورت آماتور از تظاهرات و وقایع آن دوران عکاسی کرد.

وی از سال ۱۳۶۲ به عنوان رئیس اداره عکس خبرگزاری جمهوری اسلامی، عکاسی حرفه‌ای را آغاز کرد و در طول دوران جنگ ۸ ساله ایران وعراق آثار زیادی را به ثبت رساند. از عکسهای ماندگار وی می توان به بمباران شیمیایی حلبچه اشاره کرد. ناطقی در سال ۱۳۶۹  جشنواره بین‌المللی عکس کودک و نوجوان را پایه گذاری کردو تا هفت سال دبیر این جشنواره بود. او بنیانگذار خانه عکاسان ایران و انجمن عکاسان فردا می‌باشد. و تا ۱۳۸۴ مدیریت خانه عکاسان ایران را عهده‌دار بود

سيدحميد شريفی آل‌هاشم (گرافیست) متولد ۱۳۴۲ـ تهران و فارغ التحصیل كارشناسی‌ارشد گرافيك، دانشگاه تربيت مدرس، و کارشناسی نقاشي، دانشكده هنرهاي زيبای دانشگاه تهران است. وی از  سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را با سمت معاون امور هنري در دفتر انتشارات كمك آموزشي آغاز کرده است. از مهمترین فعالیت های ایشان می توان به  مدرس دانشكده هنرهاي زيبا ـ دانشگاه تهران. عضو هيأت علمي دانشكده هنر ـ دانشگاه شاهد. عضو شوراي مركز هنرهاي تجسمي حوزة هنري. مدير هنري روزنامه ايران، مدير مركز گرافيك كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، عضو شورای تجسمي كميته هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای تخصصی مركز هنرهای تجسمی سازمان آفرينشهای هنری اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.