یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

به بهانه بازپخش «پدر سالار» از شبکه تماشا

خواجویی: تعجیل در سریال سازی به آثار لطمه می زند/ «پدر سالار»آئینه تمام نمای زندگی ایرانی بود

پدر سالار

سینماپرس: اکبر خواجویی کارگردان «پدر سالار» با بیان اینکه «پدر سالار» از سوژه نابی برخوردار بود و آئینه تام نمای زندگی ایرانیان بود گفت: تعجیل در سریال سازی باعث عدم ماندگاری سریال می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سریال «پدر سالار» محصول سال ۱۳۷۲ تلویزیون است که توانست در زمان پخش خود مخاطبان زیادی را پیدا و جذب کند. موضوع بدیع ،  دیالوگ‌های ماندگار و اقتدار «محمد‌علی کشاورز» هنوز در اذهان مخاطبان به یادگار مانده است. 

فیلمنامه سریال «پدر سالار» را علی ‌اکبر محلوجیان نوشته است  و اکبر خواجویی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی این سریال را به عهده داشت.

محمدعلی کشاورز، زنده ‌یاد حمیده خیرآبادی، مرحوم جمیله شیخی، سیامک اطلسی، کمند امیرسلیمانی، اکرم محمدی، پرستو گلستانی، محمود پاک‌نیت ، کتایون ریاحی، ناصر هاشمی  و ...‌ از جمله بازیگرانی بودند که در این سریال ماندگار به ایفای نقش پرداختند.

سریال «پدرسالار» به نوعی گذر دوران زندگی‌های سنتی به مدرنیته را نشان می‌دهد. به بهانه پخش این سریال از شبکه تماشا با کارگردان این سریال ماندگار،‌ گپ و گفت کوتاهی داشتیم که از نظر شما مخاطبان می‌گذرد:

 

اوضاع سینما نگران کننده است

* آقای خواجویی اخیراً کم کار شده اید آیا  قرار است فیلم یا سریالی جدید بسازید؟

- با این شرایط که هم حال خودم کمی نامناسب است و هم اوضاع سینما نگران‌کننده؛ چند فیلمنامه آماده نمایش دارم اما امکانات مالی هیچ کدام تاکنون تامین نشده است و همچنان در انتظار هستم تا با فراهم شدن امکانات مالی بتوانم بعد از سال ها به سینما باز گردم.

از گرفتگی صدا رنج می برم

* آیا شما کسالت دارید؟

- مدتی است که از گرفتگی صدا رنج می‌برم و وضعیتم رو به بهبود است.

«پدر سالار» مدتهاست در تمام دنیا پخش می شود

* آقای خواجویی سریال «پدر سالار» بعد از مدت‌ها از شبکه تماشا در حال پخش است و هنوز هم بعد از سال‌ها بوی کهنه گی به خود نگرفته است نظر شما چیست؟

- سریال «پدر سالار» مدت‌هاست که در تمام دنیا و در شبکه‌های مختلف به نمایش درآمده و همچنان هم ماندگار است چرا که ایده این سریال برگرفته از زندگی خود مردم است.

«پدر سالار» آئینه تمام نمای زندگی خود مردم ایران است

* به نظر شما دلیل اصلی ماندگاری «پدر سالار» چیست؟

- «پدر سالار» موضوعی ناب و سوژه جذابی داشت و به معضل یا معضلاتی  اشاره می کرد که خانواده‌های ایرانی همواره با آن درگیر بوده و هستند و  یکی از دلایل  ماندگاری اش همین است که آئینه تمام نما از زندگی خود مردم را پیش رویشان قرار می دهد.

تعجیل در ساخت به آثار ضربه می زند/ سلیقه مدیران تغییر کرده است

* به نظر شما چرا اغلب سریال‌های تلویزیون بعد از مدتی از یاد مخاطبان فراموش می‌شوند؟

- تعجیل در ساخت باعث می‌شود برخی سریال‌ها زود از اذهان مخاطبان پاک و فراموش شود، سلیقه مدیران هم نسبت به آن زمان عوض شده است. درایت قدیم در مدیریت به هیچ وجه وجود ندارند و دوست دارند فیلم ها و سریال ها، سریع و ارزان تمام شود و با سرهم بندی یک سریال را تمام می کنند و سلیقه مخاطبان را کاهش میدهند

برپایه این گزارش، اكبر خواجويی متولد ۱۳۲۶ اصفهان است. وی فعاليت هنری خود را با تهيه و ساخت فيلم های تجربی و راه اندازی سينمای آزاد اصفهان آغاز كرد.

فیلم های «محیا»، «سیرک بزرگ» و  «خانه ابری» در کارنامه اکبر خواجویی به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.