یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

زرین دست و همکاری مجدد با محمد علی باشه آهنگر/ «مزار شریف» برایم تجربه‌ای لذت‌بخش بود

علیرضا زرین دست فیلمبردار سینما

سینماپرس: علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینمای ایران صبح امروز از همکاری مجدد با محمد علی باشه آهنگر در فیلم سینمایی «سرو زیر آب» خبر داد.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: اخیراً فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی را در اکران سینماها داشتم و به نظرم من این فیلم به لحاظ تصویرسازی سینمایی یکی از آثار خوب مسعود کیمیایی به شمار می رود. 

وی گفت: پس از فیلمبرداری «متروپل»، مشغول فیلمبرداری «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده بودم و حجم این فیلم آنقدر زیاد بود که نتوانستم فیلم دیگری را قبول کنم.

زرین دست به ویژگی های فیلمبرداری «مزار شریف» اشاره کرد و افزود: فیلمبرداری «مزار شریف» در شرایط بسیار سختی انجام شد  اما برای من تجربه بسیار لذت‌بخشی بود.

فیلمبردار «سوپراستار» یادآور شد: مطمئن هستم هنگام  نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر موج مثبتی را به همراه خواهد داشت چون این فیلم اثری ارزشمند و قابل اعتنا است.

زرین دست تصریح کرد: خوشبختانه در این فیلم از دوربین روی دست که شیوه مرسوم  در سینما شده است به هیچ وجه استفاده نکردم  و به نظرم ماحصل «مزار شریف» که یکی از سخت ترین کارهای طول عمر من بود اثر قابل قبولی است.

وی در مورد فیلم های آماده اکران خود گفت: فیلم سینمایی «رویا سینما» ساخته علی شاه حاتمی را در نوبت اکران سینماها دارم.

مدیر فیلمبرداری «بی پولی» در پایان این گفت وگو در مورد کارهای آتی خود نیز گفت: قرار است در فیلم جدید محمد علی باشه آهنگر با نام «سرو زیر آب» همکاری داشته باشیم ، من پیش از در فیلم های سینمایی «ملکه» و «فرزند خاک» با وی همکاری داشته ام و به خوبی با عقاید این کارگردان فهیم سینما آشنا هستم.

عليرضا زرين دست در سال ۱۳۲۴ در تبريز متولد شد و سپس به تهران آمد. زرین دست فیلمبردار چیره دست سینمای ایران تا کنون حدود ۶۳ فیلم را فیلمبرداری کرده است که از جمله آن می توان به «فرزند خاک»، «یکی از ما دو نفر»، «تسویه حساب»، «آتش بس»، «حکم» و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.