سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

همراه با فعالان پشت دوربین سینما

علویان صداگذار«چ»؛ با فیلمهای کاهانی، جلیلوند و کمال تبریزی به جشنواره فیلم فجر می‌آید

علویان

سینماپرس: علیرضا علویان به تازگی صداگذاری فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» را به پایان رسانده است و قرار است با فیلمهای عبدالرضا کاهانی ، کمال تبریزی و وحید جلیلوند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای خود اظهار داشت: به تازگی صداگذاری فیلم سینمایی «شهر موشهای ۲» را به پایان رسانده ام که قرار است تا یکی ، دو هفته دیگر فیلم به اکران عمومی دربیاید. 

وی گفت: هم اکنون فیلم سینمایی «امروز» ساخته سید رضا میرکریمی در اکران سینماها دارم.

علویان در مورد فیلمهای آماده اکران خود نیز گفت: فیلم سینمایی «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف، «خانم» ساخته تینا پاکروان را برای اکران دوم عید فطر و فیلم سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت به روزنامه » به کارگردانی ابراهیم ابراهیمان را آماده نمایش دارم.

صداگذار «چ» در پایان به کارهای آتی خود اشاره کرد و افزود: قرار است به زودی صداگذاری و میکس فیلم های «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی، «دردسرهای شیرین» ساخته کمال تبریزی ، «چهارشنبه ۱۹ آبان» ساخته وحید جلیلوند و «روز مبادا» ساخته فائز عزیزخانی و تهیه کنندگی محمد احمدی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر داشته باشم.

بنابراین گزارش، عليرضا علويان متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. او صداگذاری را سال ۱۳۸۰ با دستيار صداگذاری درسينما آغاز كرد و در سال ۱۳۸۳ با صداگذاری فيلم سينمای سالاد فصل ساخته (فريدون جيرانی) به طور مستقل وارد سينمای حرفه ای شد.

او تاكنون بيش از ۶۵ فيلم در سينمای ایران را صداگذاری كرده و با كارگردانان مطرح سه نسل از سينمای ايران همكاری داشته است. عليرضا علويان اولين جايزه بين المللی صدای سينمای ايران را برای صداگذاری فيلم كوتاه «آن سوی بن بست» از جشنواره فيلم های كوتاه كاليفرنيا از آن خود كرده است.

وی برای فیلم سینمایی «چ» جایزه جشنواره را از آن خود کرد.

صداگذاری فیلمهای «طبقه حساس»، «از تهران تا بهشت»، «دهلیز»، «رسوایی»، «عقاب صحرا» و ... در کارنامه علیرضا علویان به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.