یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

برنامه ای متفاوت در شبکه«نسیم»

پیش تولید فصل دوم «مزه» آغاز شد/ باقری: مجری با طنز موقعیت مخاطب را می‌خنداند نه لودگی!

برنامه مزه شبکه نسیم

سینماپرس:«مزه» عنوان برنامه ای متفاوت در مجموعه برنامه های شبکه تازه راه اندازی شده نسیم است که علاوه بر آموزش آشپزی به واسطه حضور یک مجری طناز برای لحظاتی لبخند را بر روی لبان مخاطبان پدیدار می سازد. این برنامه از ساختار مناسبی برخوردار است و قسمت دوم آن در مرحله تولید قرار گرفته است

مهدی باقری کارگردان این برنامه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «دوستانی که در شبکه نسیم بودند از آقای ضابطیان خواستند که برنامه ای در مورد غذاهای ایرانی ساخته شود. آقای ضابطیان هم این طرح را با من عنوان کردند و ایده هایی داشتند؛ آن ایده ها مجموعه ای شده است که در تلویزیون می بینید؛ هر چند که باید گفت در شبکه «نسیم» به برنامه هایی به این شکل با تحقیق و پژوهش نیاز نداشت.»

وی افزود: «فرم برنامه به گونه ای نیست که بگوئیم اختراع ماست. مشابه چنین برنامه هایی در سراسر جهان ساخته شده و تمام شبکه های مهم دنیا از برنامه های مجری محور استفاده می کنند. در اصل به چنین برنامه هایی مستندهای تلویزیونی گفته می شود که یک مجری دارد و آن مجری است که برنامه را در دست می گیرد. چنین برنامه هایی همیشه هم از سوی مردم با استقبال مواجه شده است.»

وی افزود: «کاری که ما انجام دادیم کمی متفاوت تر از برنامه های مشابه دیده شده در شبکه های دیگر کشورها است. در این برنامه ما از مجری ای استفاده کردیم که به جای لودگی، طنز موقعیت بوجود می آورد. در اصل این طنز موقعیت در متن نوشته شده است و چنین نیست که طنز را در موقعیتی بیرون از برنامه بوجود آوریم. چرا که وقتی طنز از بیرون وارد برنامه می شود، چیزی را خلق می کند که در حال حاضر در دیگر شبکه ها شاهد آن هستیم و آن لودگی است.»

باقری تصریح کرد: «مورد دیگر در ساخت این برنامه تحقیق است. ما چون مستندساز هستیم، پایه کارمان را بر اساس پژوهش می گذاریم. بر اساس پژوهش موقعیت هایمان را شناسایی و طراحی می کنیم. در کنار پژوهش، عنصری چون فیلمنامه به شدت به موفقیت و متفاوت بودن یک برنامه کمک می کند، به خصوص برنامه هایی که از شبکه های خودمان پخش می شود. این ها همه عواملی هستند که یک برنامه را از سایر برنامه های تلویزیون متفات می کند.»

باقری اظهار داشت: «این مدل برنامه سازی در شبکه «بی بی سی» بیشتر مرسوم است و ما هم سعی کرده ایم برنامه متفاوتی را میان برنامه های تلویزیون تولید کنیم. برنامه ای که تلاشمان برای خلق لبخند و رضایت مردم است.»

وی در ادامه افزود: «اما ما چیزی ورای توقع دوستان تلویزیونی را تولید کردیم. به نظرم ما با ساخت یک برنامه ساده کاری کردیم که هم تماشاگر را داشته باشیم و هم به تماشاگر احترام بگذاریم. به عنوان مثال برنامه های شبکه «نسیم» به جز چند مورد همه از سطح پائینی برخوردار هستند. اما تلاش ما بر این بوده که رضایت مردم و سفارش دهنده را برآورده کنیم. از همه مهم تر خودمان به عنوان مستندسازان مستقل از این کار راضی هستیم. شاید به تعبیری ما با این برنامه کاری کردیم که مدیران ما بهتر فکر کنند!»

باقری گفت: «هفته گذشته فصل اول این برنامه که شامل ۱۰ قسمت بود به پایان رسید. دوستان تمایل داشتند که فصل دوم این برنامه هم ساخته شود و از دیروز هم بودجه برنامه و هم لیست غذاها را به ما دادند تا ۱۰ قسمت فصل دوم این برنامه را تولید کنیم. گروه از دیروز وارد پیش تولید فصل دوم «مزه» شده است.»

وی در پایان در خصوص پیشنهاد برای ساخت چنین برنامه های با زمان کوتاه و محوریت طنز از سوی تلویزیون اظهار داشت: «من غیر از شبکه نسیم هیچ پیشنهادی تا به امروز برای ساخت برنامه ای با این محوریت نداشته ام. به دلیل اینکه شاید مسئولان برنامه ها را تماشا نمی کنند و مخاطبین ما بیشتر مردم هستند. من امیدوار هستم که چنین برنامه هایی در تلویزیون بیشتر تولید شود.»

برچسب‌ها

نظرات

  • ساحل ۱۳۹۳/۰۵/۲۳ - ۱۳:۲۸
    4 0
    کاش مجری سری دوم هم اقای نبویان باشن اخه فقط ایشون از پس اجراش برمیان مزه با هر کس دیگه ای جز اقای نبویان بی مزه خواهد بود
  • شهرزاد ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ - ۲۲:۲۷
    2 0
    سلام چه بد که ما نمیتونیم این برنامه رو ببینیم .از قرار معلوم این شبکه برای شهرستانها پخش نمیشه
  • فاطیما ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۰
    0 0
    مزه واقعا برنامه ی قشنگیه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.