شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تجمل گرایی۹۰ درصد محتوای تبلیغات و فیلم های تلویزیون را تشکیل می‌دهد/صدا و سیما نباید از شبکه های ماهواره ای تقلید کند

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی

سینماپرس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تقلید صداوسیما از شبکه های ماهواره ای در تبلیغ کالا اظهار کرد: رسانه ملی نباید شیوه شبکه های ماهواره ای را در تبلیغات بازرگانی خود پیش بگیرد.

به گزارش سینماپرس، محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه رسانه ملی در برخی تبلیغات خود، کالاهایی را نمایش می دهد که به علت عدم وجود کیفیت، ارائه آن از طریق ارسال پستی صورت می گیرد لذا لازم است سازمان صداوسیما به شناسنامه دار بودن کالاها و معتبر بودن کارخانه ها توجه کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه ملی در انحصار کالای خاصی نیست، گفت: رسانه ملی صرفا یک فرصت برای معرفی و به نمایش گذاشتن کالای تولیدکنندگان و در نهایت به فروش رفتن کالاها در اثر شناخته شدن آن است لذا باید در استاندارد بودن این کالاها دقت لازم صورت گیرد.

حسن نژاد ادامه داد: برای مثال یک برند روغن نباتی را می شناسم که در تلویزیون تبلیغات وسیعی دارد اما حتی یک واحد تولیدی هم ندارد و به شرکت های دیگر تولید روغن سفارش می دهد با اسم برند او روغن تولید کنند و هزینه اش را به آنها می پردازد لذا این از آن دست مواردی است که صداوسیما باید دقت بیشتری نسبت به آنها داشته باشد.

وی افزود: یکی از تلاش های صداوسیما باید بی نیاز کردن کشور از واردات از طریق تبلیغ کالاهای داخلی است از این رو نباید صرفا به کیفیت بلکه به کمیت تبلیغات نیز باید توجه شود، بر همین اساس اشکالی ندارد که چند برند از یک نوع کالای خاص تبلیغات داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان به یکی دیگر از مشکلات موجود در عرصه تبلیغات بازرگانی صداوسیما اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه ۹۰ درصد محتوای تبلیغات بازرگانی و فیلم و سریال های صداوسیما را تجمل گرایی گرفته است با این تفاسیر متوجه می شویم روند تبلیغات بازرگانی در صداوسیما پیچیدگی های خاصی دارد که لازم است برای کوچک ترین مسائل آن نیز تحلیل و بررسی انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.