یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

توزیع مستند معروف در فروشگاه های سروش

کوهکن نماینده مجلس: محتوای مستند «من روحانی هستم» محرمانه و مجرمانه نیست

محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی

سینماپرس: محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت از مستند «من روحانی هستم» شکایتی نکرد و محتوای آن مصداق نشر اکاذیب و از مصادیق مجرمانه محسوب نمی شود گفت: مستند «من روحانی هستم» تخریبی نیست.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گویی با بیان اینکه موضع گیری ها در قبال مستند «من روحانی هستم» مختلف بوده است اظهار کرد: با اینکه محتوای مستند درباره شخص اول اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور بوده است از آنجایی که شکایتی از سوی مسئولین صورت نگرفته است محتوای آن مصداق نشر اکاذیب و از مصادیق مجرمانه محسوب نمی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از طرفی اگر در این مستند توهین به شخصیت ها بود مدعی العموم می توانست وارد عمل شده و اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به رأی اکثریت قاطع حقوقدانان، یادآور شد: حقوقدانان نیز معتقدند در این مستند مطلبی گفته نشده که بگوییم جرمی صورت گرفته است.

کوهکن ادامه داد: اما در این رابطه که این سی دی بدون مجوز در فروشگاه های سروش قرار گرفته است به خودی خود و بدون توجه به محتوا جرم محسوب می شود و رسیدگی های قانونی خودش را دارد.

وی درباره عملکرد صداوسیما درباره در اختیار قرار دادن اسناد این سازمان در اخیتار یک شرکت خصوصی گفت: نشر نوشته یا فیلمی که محرمانه، خیلی محرمانه و به کلی سری باشد جرم است اما وقتی یک مطلبی از مصادیق محرمانه به شمار نمی رود، نشر و پخش آن مسئولیتی را متوجه فرد نمی کند.

وی افزود: اما اگر پخش و نشر اسناد صداوسیما منجر به تهدید آبرو و تعرض به حریم افراد باشد، حتی یک فرد عادی نیز می تواند شکایت کند و از طرق قضایی وارد شود.

کوهکن در پایان تأکید کرد: به نظر من بهتر است مسائل مهم را فدای حاشیه نکرده و از آنجایی که مسئولین شکایت قانونی در این زمینه نداشته اند با یک رویه آرام از کنار قضیه عبور کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.