شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

بعد از آخرین فیلم بهرام بیضایی

اصغر رفیعی‌جم فیلم جدید ابوالقاسم طالبی را فیلمبرداری می‌کند

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی توسط اصغر رفیعی جم انجام می شود.

اصغر رفیعی جم ، مدیر فیلمبرداری باسابقه سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخیرش اظهار داشت: به تازگی قراردادی برای فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی امضاء کردم و قرار است حدود ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر این فیلم جلوی دوربین برود. 

فیلمبردار «غیر منتظره» ادامه داد: «یتیم خانه ایران» یک اثر تاریخی است که شرایط بخصوصی دارد و قصه فیلم برای صد سال پیش است به خاطر همین فیلمبرداری این فیلم خاص را قبول کردم.

رفیعی جم در مورد آخرینی فیلمی که از او به اکران عمومی درآمد گفت: آخرین فیلمی که از من در سینماها اکران شد فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» ساخته بهرام بیضایی بود.

مدیر فیلمبرداری «سک گشی» در مورد دلیل سالهای کم کاری خود نیز گفت:  پیشنهادهای زیادی در این سالها داشتم اما خیلی از پیشنهادها را به دلیل ضعف فیلمنامه قبول نمی کردم .

وی گفت:  در مقطعی هم قرار بود برای فیلم سینمایی «مقصد» به کارگردانی بهرام بیضایی کار کنیم که آن فیلم هم به سرانجام نهایی نرسید.

 مدیر فیلمبرداری «اعتراض» در پایان این گفت وگو از بی‌توجهی مدیران سینمای کشور به سینماگران باسابقه و پیشکسوت گلایه کرد و افزود: متاسفم که مدیریت سینما هیچ جایگاهی برای افرادی که در این سینما با تجربه و قدیمی هستند قائل نیست. شاید برخی از آنها حتی این افراد با سابقه را هم نشناسند. الان واقعا بعید می‌دانم که مسئولان سینمایی فردی مانند اصغر رفیعی‌جم و یا یکسری از دوستان دیگر و قدیمی را بشناسند.

اصغر رفيعي جم در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد. او از طريق عكاسی كار خود را شروع كرد و پيش از آن به فيلمبرداری پرداخت. رفيعی جم در طول فعاليت خود موفق به اخذ جوايز از دوره های هشتم، نهم و نوزدهم جشنواره فجر برای فيلم های «شايد وقتی ديگر»، «پرده آخر» و «سگ كشی» شد.

اصغر رفعی جم تا کنون ۲۸ فیلم سینمایی را فیلمبرداری کرده است که از جمله آنها می توان به «مصائب شیرین»، «آقای هفت رنگ»، «تب» و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.