یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

به گفته سید جلال دهقان اشکذری:

«هانیه» در یزد جلوی دوربین رفت/«خانه ای کنار ابرها» برای اکران۴ دقیقه کوتاه شد

سید جلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: سریال «هانیه» به کارگردانی سید جلال دهقان اشکذری و تهیه کنندگی علی مهام دو روز است که در لوکیشن شهر یزد جلوی دوربین رفته است.

سید جلال دهقان اشکذری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد زمان اکران «خانه ای کنار ابرها» اظهار داشت: قرار است این فیلم مهر ماه توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به اکران عمومی درآید. 

وی در مورد تغییرات این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر گفت: حدود ۴ دقیقه از فیلم را کوتاه کردیم تا فیلم از ریتم بهتری برخوردار شود.

بنابراین گزارش، «خانه‌ای کنار ابرها» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر توانسته بود دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه بخش نگاه نو (فیلمسازان اول) را دریافت کند.

«خانه‌ای کنار ابرها» درباره آشنایی دو جوان با مادر شهیدی است که در روند زندگی این دو تاثیرگذار خواهد بود.

هدایت هاشمی، حامید کمیلی، آفرین عبیسی و نگار عابدی بازیگران اصلی آن هستند.

دهقانی اشکذری پیش از این، ساخت چهار تله فیلم به نام‌های «هدیه‌ای برای آسمان»، «دویدن برای پشیمانی»، «همه روزها» و «مسابقه» را در کارنامه دارد.

فهرست عوامل اصلی «خانه‌ای کنار ابرها» عبارتند از:

سیدجلال دهقانی‌اشکذری(نویسنده و کارگردان)سیدمهدی فرخ‌پور (دستیار اول و برنامه‌ریز)، محمود محمدطائمه (مدیر تولید)، دکترمحمدرضا شجاعی (طراح صحنه و لباس)، کامران خلج (طراح گریم)، علی محمدزاده (مدیر فیلمبرداری)، بهمن داداشی(تدوین)،طاهر پیشوایی (صدابردار)،آناهید روستا(منشی صحنه)، مجتبی زندیه(مدیر تدارکات) حسن شجاعی (عکاس)، احسان هوشیارگر (مشاور رسانه‌ای) و روح‌الله برادری(تهیه‌کننده).

وی در مورد سایر فعالیتهای خود اظهار داشت: دو روز است که سریال «هانیه» را به تهیه کنندگی علی مهام در شهر یزد کلید زده ایم و قرار است این سریال در ۱۳ قسمت ۴۵ قسمتی برای پخش از شبکه دوم سیما تولد شود. 

اشکذری در مورد داستان  و ویژگی های این سریال گفت: سریال «هانیه» یک ملودرامی اجتماعی است که وقایعی از بستر سال ۱۳۵۹ را روایت می‌کند و می تواند برای مخاطبان مهیج و جذاب باشد.

وی در ادامه به بازیگران این سریال اشاره کرد و افزود:  عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، میرطاهر مظلومی، رزیتا غفاری، سیما خضرآیادی، الهام چرخنده، زهرا سعیدی ، خاطره حاتمی و چند بازیگر بومی در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

اشکذری در مورد مدت زمان فیلمبرداری «هانیه» نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته تصویربرداری این سریال به مدت ۷۰ جلسه  تا اواخر مهر ماه به طول می‌انجامد و قرار است دی ماه این سریال پخش خواهد شود.

برپایه این گزارش، قصه سریال «هانیه» براساس خاطرات شفاهی و مکتوب شخصیت‌های فعال انقلاب شکل گرفته و بعضی از شخصیت‌های آن واقعی هستند و مابه‌ازای بیرونی دارند. و درباره زندگی ستوانی به نام «سعید» است که همراه خانواده‌اش به یزد منتقل شده و آنجا در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی شهر یزد است، سکونت می‌کند. حضور ستوان در خانه این مرد انقلابی ماجراهایی را به‌وجود می‌آورد که ...

عوامل این سریال عبارتند از:

تهیه کننده: علی مهام، کارگردان: سید جلال دهقان اشکذری، مدیر فیلمبرداری: عباس اسکندری، صدابردار: طاهر پیشوا، طراح صحنه و لباس: عباس کرامتی، طراح گریم: مهری شیرازی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.