یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

نجفیان : «زال و سیمرغ» را به جشنواره نمایش عروسکی می‌رسانم/ همچنان برای سایر کارهایم دنبال سرمایه گذارم

رسول نجفیان *

سینماپرس: رسول نجفیان نمایش «زال و سیمرغ» برگرفته از داستان های مولانا را برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی آماده می کند.

رسول نجفیان بازیگر، سینما ، تئاتر و تلویزیون کشورمان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: تمام تمرکزم را روی این نمایشنامه گذاشتم و علیرغم پیشنهادهای فراوان در زمینه بازیگری نمی توانم در فیلم یا سریالی  بازی داشته باشم. 

نجفیان در مورد «زال و سیمرغ» توضیح داد: این نمایش با حضور ۳۵ عروسک‌گردان ، بازیگر به شکل موزیکال و به سبک تخت حوضی و تئاتر آئینی سنتی اجرا خواهد شد و به رغم شرکت در جشنواره عروسکی برای اجرای عمومی سه ماه زمان نیازداریم.

وی گفت: همچنین عروسک‌های این نمایش به شکل شمایلی و شیوه نوینی که برای اولین بار اجرا می‌شود و عروسک راوی نام دارد، روی صحنه حاضر خواهند شد.

رسول نجفیان در پایان این گفتگو به بازیگران این نمایش اشاره کرد و افزود: فرهاد تجویدی، بهروز عنایتی، فرشید هاشمیان ، اسماعیل فرزانه و ... از جمله بازیگران این نمایش هستند.

وی در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: آخرین فعالیتم به عنوان بازیگر و مشاوره کارگردان در سریال «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری بود که ضبط این سریال پیش از عید نوروز به پایان رسید.

وی به سایر فعالیتهای خود اشاره کرد و افزود: بعد از اتمام کار «شاهگوش»، همه کارهای آلبوم موسیقی تازه ام را با محوریت امام رضا (ع) انجام داده ام و ساخت ملودی و ترانه های متعدد آن نیز از خود من است  اما  برای تهیه این آلبوم به دنبال سرمایه گذار هستم.

نجفیان در مورد نام این آلبوم گفت: هنوز نامی برای آلبوم جدیدم انتخاب نکرده ام اما امیدوارم با استفاده از موسیقی تلفیقی، این آلبوم مورد توجه جوانان و علاقه مندان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: همچنین طرح یک سریال سی قسمتی را برای شهرداری نوشته ام و برای این سریال نیز منتظر تصویب فیلمنامه و جذب بودجه برای ساخت این سریال هستم.

بنابراین گزارش، رسول نجفیان در دی ماه ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد. در دوران دبستان با تاثیرپذیری از شیوه اداره کلاس توسط معلم روحانی خود، ذوق نمایش در او ایجاد شد. نجفان در سال ۱۳۴۸ در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت. اصالت وی به ایل بختیاری باز می گردد اما او متولد تهران است.موسیقی را از جوانی دنبال می کرد و نواختن دوتار را توسط یک روستایی عاشق ، حیدر همدانی فرا گرفت. نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است . بازی در تئاتر را زا سال ۱۳۴۸ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فیلم صف ساخته علی اصغر عسگریان آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • فرشته فارغ ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۲۱:۰۹
    0 0
    سلام .من فرشته فارغ نویسنده وکارگردان نمایش زال وسیمرغ هستم .این نمایش را اولین باردر سال 88برای جشنواره دبستانی دخترانه مشهدساختم واول شدند واز همان موقع تا کنون چند بار دیگر ساختم ودر سال 90با یک گروه مختلط بزرگسال نمایش را ساختم وفیلم آنرا به نوزدهمین جشنواره تئاترکودکان همدان فرستادم که قبول نشدم وامسال طرح خیابانی آنرا که بصورت پرده خوانی و نقالی بود وبه تئاتر کودک همدان فرستادم وقبول شد اما فیلم اجرا را که فرستادم رد شد.من در نمایش ؛گرفتن کودک ازمادر رابا جملات اشک آور از زبان مادر ودایه نوشتم و بحث های زال وسام و نصیحت های سیمرغ به زال را برای بردن صلح به میان مردم را نوشتم.تا زمانیکه من این نمایش را ننوشته بودم هیچکس به پیام فردوسی از زبان سیمرغ پی نبرده بود. آیا رسول نجفیان از ایده هاوطرح های من استفاده کرده اند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.