شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

یک فیلم سینمایی رئال- انیمیشن در راه جشنواره

سپیده عبدالوهاب «مبارک» را با ۱۷ شخصیت عروسکی تدوین می‌کند

سپیده عبدالوهاب  در نشست فیلم «خسته نباشید» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: فیلم سینمایی رئال – انیمیشن «مبارک» اولین ساخته بلند محمدرضا نجفی امامی، در حال حاضر مراحل تدوین خود را توسط «سپیده عبدالوهاب» سپری می‌کند تا برای شرکت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم سینمایی «مبارک» در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد پروسه تولید این فیلم اظهار داشت: پیش‌تولید فیلم سینمایی «مبارک»، از زمستان سال ۱۳۹۱ آغاز شد و حدود ۱۵ ماه زمان برد. 

وی در ادامه افزود:  تولید این فیلم از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و فیلمبرداری بخش‌های رئال ما پس از ۵۵ جلسه به انجام رسید و هنوز سازنده موسیقی این فیلم مشخص نشده است.

فیلم سینمایی مبارک

نجفی امامی که پیش از این به مدت ۱۶ سال در حوزه تولید فیلم و مجموعه‌های انیمیشنی فعالیت داشته است، درباره شخصیت‌های عروسکی داستان توضیح داد: در این فیلم با ۱۷ شخصیت شاهنامه از جمله رستم، مبارک، دیو سپید، تهمینه، رخش، آرش کمانگیر، فریدون، کاوه آهنگر و ... مواجه خواهیم شد.

این کارگردان  در مورد نحوه انتخاب الناز شاکردوست نیز توضیح داد: انتخاب ایشان در نهایت نتایج خوبی برای فیلم داشت. الناز شاکردوست توانایی بسیار خوبی در بازیگری دارد و در صحنه هایی که هیچ عروسکی وجود نداشت ، او به خوبی از عهده نقش برآمد و در اجرا با ایشان خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم.

بنابراین گزارش، داستان این فيلم در مورد پيرمردی است که با استفاده از عروسک‌ها شخصيت‌های شاهنامه به نقالی مشغول است. او نوه جوانی دارد كه از دنيای پدربزرگش كاملاً به‌دور است و تضادهايی بين او و پدربزرگش وجود دارد. پيرمرد بخش فراواني از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است كه شخصيت‌های سياه افسانه‌ها، دنيا را به سوی تاريكی و تباهی بكشانند. داستان فیلم از آنجایی آغاز می شود كه عروسك‌ها جان می‌گيرند و به فكر ياری رساندن به پيرمرد و كاستن از دغدغه‌های او می‌افتند. آنها با نوه پيرمرد همراه می‌شوند و داستان هيجان‌انگيز و ماجراجويانه‌ای آغاز می‌شود.

   عوامل اين پروژه سينمايی عبارتند از:

مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول کارگردان بخش رئال: سيد مهدی فرخ‌پور و جواد گنجی، مدير توليد: مهدي مددكار، مدير فيلمبرداری:‌ عليرضا برازنده، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ايمانی،‌ تدوين: سپيده عبدالوهاب، طراح چهره‌پردازی: عليرضا خورشيد، نويسنده فيلمنامه: بهروز واثقی، مشاور فيلمنامه: سيد جلال‌الدين دری، بازنويسی ديالوگ‌ها: عاطفه مياندار، شعرها: آفرين ناجی، منشی صحنه: پانته‌آ حسينی، طراح كاراكترهای انيميشنی: حامد كمالی، ساخت عروسک ها: کامران خلج، طراح لباس عروسك‌ها: سحر عبدالهی،‌ صدابردار: حميد اسلامی، عكاس: آرش صادقی، تدارکات: علي اکبر ايکاني، برنامه‌ريز و دستيار اول کارگردان بخش انيميشن: مهديه مراد و مرتضی قاسمی، مدير روابط عمومی: محسن رخش خورشيد، تهیه کننده: علی نجفی امامی.

فیلم سینمایی مبارک

بازیگران: الناز شاکردوست، منوچهر آذر، امير رهبری،‌ تورج نصر.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «مبارک» در مؤسسه فرهنگی سيماپردازان ستايش به توليد می‌رسد و علاوه بر به تصوير کشيدن توانمندی انيماتورهای ايرانی، اهداف ديگری همچون آشنا ساختن مخاطبان با شخصيت‌های اسطوره‌ای شاهنامه و حرفه‌هايی چون نقالی، در آن دنبال می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.