دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

کارگردان «روایت ناپدید شدن مریم»: مدیران سینمایی از سر رفع تکلیف به گروه «هنر و تجربه» نگاه نکنند

روایت ناپدید شدن مریم

سینماپرس: محمد رضا لطفی کارگردان و منتقد سینما از تحویل فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» به گروه هنر و تجربه خبر داد و گفت: برای موفقیت این نوع اکران دو لازمه وجود دارد؛ اول اینکه مدیران و مسئولان این موقعیت را جدی بگیرند و از سر رفع تکلیف از فیلم های پشت خط مانده این حمایت را انجام ندهند و دوم اینکه به دنبال راهکارهای تازه برای اکران در گروه هنر و تجربه باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس  تصریح کرد: هر کارگردانی که اثری را خلق می کند به دنبال اکران مطلوب فیلم است اما زمان اکران  و شرایط آن به هیچ وجه دست ما نیست و امیدوارم در این گروه فیلمم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: نوع  تبلیغات و اطلاع رسانی در این گروه نقش بسزایی دارد و باید با روشهای بدیع به مخاطب گفت که جذابیت یک فیلم تنها منوط به حضور بازیگران شناخته شده در فیلم نیست و یک اثر میتواند با نابازیگران و یا حتی ساختارهای متفاوت در فیلمسازی نیز نظر مخاطب را تأمین نماید.

لطفی در پایان گفت: برای همین باید دست به پرورش مخاطب زد و برای آن حوصله خرج کرد، چرا که اگر بخواهیم از سر رفع تکلیف به این طرح نگاه کنیم هیچ اتفاقی به وجود نخواهد آمد و اکران فیلم با سینماهای خالی هیچ فرقی با عدم اکران آن هیچ فرقی ندارد.

وی در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» اظهار داشت:  در حال حاضر نسخه آماده شده با فیلمی که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به جز یک سکانس کوچک تفاوتی ندارد و ما تنها بعد از جشنواره یکبار دیگر فیلم را با حوصله صداگذاری و میکس کردیم.

بنابراین گزارش، فیلم جدید محمد رضا لطفی ابتدا «ساروخ» نام داشت که سپس به «روایت ناپدید شدن مریم» تغییر نام داد.

برپایه این گزارش، داستان این فیلم در مورد مرتضی حسینی مستند ساز است که در سال ۱۳۸۷ در پی حادثه‌ای در جاده‌ایی دور افتاده به کما می‌رود و همسرش مریم شریفی ناپدید می‌شود. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی بودند کما رفتن مرتضی سر آغازی است برای ....

در «روایت ناپدید شدن مریم»، رضا بهبودی در نقش (مرتضی حسینی)،مجید شکری(در نقش مجید شکری)،یاسر جعفری(در نقش یاسر جعفری)،صدف بهشتی(در نقش مریم شریفی)،افسانه ناصری،ملیسا ذاکری،آمنه سرابییان، مهدی حسینی نیا،میثم شاهدی، فوژان قبادیان و....  دکتر افشین یداللهی در نقش روانپزشک یداللهی نقش آفرینی می کنند.

عوامل این فیلم عبارتند از :

کارگردان: محمد رضا لطفی/ نویسندگان: محمد رضا لطفی،امیر نوروزخانی/ مدیر فیلمبرداری: حسین کندری/ طراح چهره پردازی: پدرام زرگری/ مدیر صدا: نادرعلیمردانی/ موسیقی: آرمین رهبر/ تدوین: امیرنوروزخانی، بابک قائم/ طراح صحنه: حسین کندری/ طراح لباس: شبنم شاهی/ دستیار اول کارگردان: مجید فاضلی/ دستیار دوم کارگردان: صادق اسفندیاری/ منشی صحنه: نسیم حیاتی/ مدیرتولید: سعید دلیری/ مدیرتدارکات: رضا حسین زاده/ مشاور امور رسانه ای: نگار حسینی/ تهیه کننده: مرتضی شایسته. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.