چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

با انتقاد از عملکرد صداوسیما

یک نماینده مجلس: در تلویزیون علاوه بر ترویج مصرف‌گرایی تصاویری نمایش داده می‌شود که مورد پسند جامعه اسلامی نیست

عیوض حیدرپور شهرضایی

سینماپرس: عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: از جمله فعالیت های فاسدی که در زمینه تبلیغات علاوه بر افزایش مصرف گرایی در سازمان صدا و سیما صورت می گیرد این است که صحنه هایی به نمایش در می آید که مورد پسند جامعه اسلامی ما نیست.

به گزارش سینماپرس، عوض حیدرپور شهرضائی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفتگویی، با تأکید بر رعایت مسائل مربوط به حوزه اقتصادی مقاومتی در صداوسیما اظهار کرد: وقتی مسائل اقتصادی برجسته می شود، باید حتما در حوزه اقتصاد مقاومتی کاهش مصرف و رعایت الگوی مصرف به میزان مورد نیاز یکی از اهداف باشد. 

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی به شیوه های تبلیغاتی صداوسیما پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: خاطرم است یکی از شیوه هایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر ما بچه های مسلمان مذموم بود پخش تبلیغاتی بود که مصرف را بالا می برد.

وی افزود: از این رو در سال های اولیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تأکیدات حضرت امام (ره) و بلافاصله مقام معظم رهبری این بود که تا جایی که می توانیم مصرف را کم کنیم.

حیدرپور شهرضائی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهدیم شرکت های متعددی ایجاد شده اند که فقط کار تبلیغات انجام می دهند و برای افزایش فروش، جاذبه را بالا می برند که مورد توجه اقشار و خانواده ها قرار بگیرد، سازمان صداوسیما هم به دلیل تأمین منابع مالی، مزایده ها و قراردادهایش را با این گونه شرکت ها منعقد می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه گفت: صداوسیما باید دقت کند زیرا  فعالیت هایش به پهنه یک دانشگاه است که در طول شبانه روز ۷۰ میلیون محصل دارد.

وی در ادامه به نحوه تبلیغ الگوی مصرف در رسانه ملی اشاره و عنوان کرد: الگوی مصرف باید به گونه ای تبلیغ شود که مصرف در کشور به حداقل ممکن برسد و در عین حال بارزترین موردی که در تبلیغات باید دیده شود فرهنگ اسلامی است که باید در فیلم های تبلیغاتی رعایت شود و صداوسیما هر تبلیغی را که تشخیص داد متناسب با فرهنگ اسلامی نیست پخش نکند.

حیدرپور شهرضائی در ادامه با ابراز تأسف از عدم رعایت حقوق ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در سازمان صداوسیما، تأکید کرد: باید به گونه ای حرکت بشود که جلوی هرگونه حرکت تخریبی را از سوی برنامه های صداوسیما نسبت به ارکان جمهوری اسلامی ایران و سه قوه گرفته شود.

وی افزود: بارها شاهد بودیم که اخباری که در برنامه پر بیننده ۲۰:۳۰ پخش می شود تحت عنوان طنز، مزاح یا خبر رسانی موضوعاتی را مطرح می کنند که شلیک به سمت سه قوه جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال ما هم تأکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) را بارها داشتیم که خدمات و کارهای ارکان های نظام مرتب به گوش ملت برسد که مردم بدانند مسئولان در حال کار هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پایان خاطرنشان کرد: به خصوص یکی از نکاتی که همه ساله در دیدار اعضای قوه قضاییه، مجلس یا دولت با مقام معظم رهبری از سوی ایشان تأکید می شود این است که خدمات نظام جمهوری اسلامی تبلیغ شود لذا اذعان داریم وظیفه تبلیغ آن چه در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد بر عهده رسانه ملی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.