پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

گزارشی از مراسم «خداحافظ با شاهگوش، سلام ابله»

میرباقری: تنها ۵۰ درصد توانم را در تولید «شاهگوش» مصرف کردم/ عبدالله اسکندری: ما را از دست سریال های تلویزیونی نجات دهید!

مراسم اختتامیه سریال شاهگوش

سینماپرس: داوود میرباقری گفت: «شاهگوش» اولین تجربه من در حوزه نمایش خانگی بود که در آن تنها حدود ۵۰ درصد توانمان را مصرف کردم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس ، شامگاه چهارشنبه ۵ شهریور مراسم «بدرود با شاهگوش، سلام ابله» با حمایت شرکت تصویرگستر پاسارگاد با حضور عوامل این دو سریال در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. 

میرباقری: ۵۰ درصد توان خود را  صرف «شاهگوش» کردیم

بنابراین گزارش، داود میرباقری درمراسم اختتامیه و خداحافظی مجموعه «شاهگوش» اظهار داشت: خیلی خوشحالم که حاصل تلاش مستمر یک ساله من و همکارانم در مجموعه «شاهگوش» مورد قبول مخاطبان قرار گرفته است  و باعث شد که فضای خوبی را در نمایش خانگی داشته باشیم.

کارگردان «مختارنامه» در ادامه افزود: به نظرم شبکه نمایش خانگی، شبکه مهمی است که می‌تواند بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کند. سرمایه‌گذار اصلی این شبکه مردم هستند که اگر سریال خوبی باشد مردم هزینه می‌کنند و اگر هم مجموعه خوب نباشد برایش پولی نمی‌دهند.

کارگردان «امام علی (ع)» تصریح کرد: در شبکه نمایش خانگی واسطه از بین رفته و نقش مردم در این شبکه موثر است وامیدوارم حرکت این شبکه که با تولید مجموعه «شاهگوش» آغاز به کار کرده است، همچنان ادامه داشته باشد.

کارگردان «معصومیت از دست رفته» با بیان اینکه کارگردان‌های دیگری هم قصد دارند به شبکه نمایش خانگی ورود پیدا کنند، این حرکت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این شبکه، شبکه‌ای است که مردم در آن حق انتخاب بیشتری دارند.

میرباقری یادآور شد: «شاهگوش» در حوزه نمایش خانگی اولین تجربه من بود که در آن تنها حدود ۵۰ درصد توانمان را صرف کردم.

کارگردان «ساحره» با اشاره به آغاز تولید سریال «ابله» به کارگردانی کمال تبریزی گفت: امیدوارم کمال تبریزی عزیز در قدم دوم گام‌های موثرتر و محکم‌تری را بردارد و من هم در خدمت ایشان هستم و تجربیات خود را برای تولید بهتر این مجموعه‌ در اختیار ایشان قرار می‌دهم.

کارگردان «شاهگوش» با بیان اینکه هر کاری در ابتدای حرکت خود مشکلاتی دارد اظهار داشت: ما هم حسرت می‌خوریم از اینکه به دلیل عدم شناخت کافی نتوانستیم تمام ایده‌هایی که در ذهن ما وجود داشته را به سرانجام برسانیم و از مردم تشکر می‌کنم که ما را تشویق و حمایت کردند و امیدوارم که این حمایت‌ها ادامه داشته باشد و کمبودها و قصور ما را در حوزه‌هایی که اشراف کامل نداشتیم، ببخشند.

محمود گلزاری معاون وزیر در امور جوانان نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: روانشناسان به اندازه هنرمندان با مردم ارتباط ندارند و از احساسات و علایق آنها تا این اندازه مطلع نیستند. روانشناسان به اندازه هنرمندان با لایه های عمیق زندگی مردم آشنا نیستند.

بدون هنرمندان نمی توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم

وی در ادامه افزود: اگر حضور هنرمندان نباشد ما در پیش گیری از آسیب های اجتماعی، مقابله با آسیب های اجتماعی و دادن روش خوب زندگی به مردم موفق نمی شویم. در حقیقت بدون هنرمند درد آشنایی که جامعه و مردم را می شناسد نمی توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم.

گلزاری ادامه داد: ما در جشن ملی بخشش که با همکاری فعالان اجتماعی و هنرمندان و برخی از ورزشکاران و شرکت تصویرگر پاسارگاد برگزار می شود

سمفونی ازدواج خانواده را با کمک هنرمندان تولید می کنیم

معاون وزیر در امور جوانان تصریح کرد: ما با زبان آفریننده و خلاق هنر می توانیم سبک زندگی خوب به مردم ارئه دهیم. ما به شدت نیاز داریم تا محیط خانواده ها تحکیم شود. ما نیاز داریم تا جوانان قداست خانواده ها را بدانند و این قدر روی گردانی از ازدواج نکنند. ما اخیرا به این فکر افتاده ایم که سمفونی ازدواج خانواده را با کمک هنرمندان تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آقای میرباقری به خوبی اشاره کردند که فیلم های شبکه خانگی بر خلاف فیلم های رسمی انتخاب مردم است. الان زمان آن است تا از ظرفیت بزرگ سینمای خانگی که در «شاهگوش» نشان داده شد برای دادن یک سبک زندگی درست و ترویج داشتن یک خانواده خوب و روابط خوب خانوادگی استفاده کنیم.

ایجاد دبیرخانه دائمی جشن بخشش با شرکت هنرمندان و فعالان اجتماعی

گلزاری در پایان گفت: به شرطی این امر زمانی محقق می شود که در عرصه سینمای خانگی هنرمندانی قدرتمندی چون آقای میر باقری و آقای تبریزی حضور داشته باشند. همچنین ما قصد داریم تا دبیرخانه دائمی جشن بخشش را با شرکت هنرمندان و فعالان اجتماعی ایجاد کنیم.

همچنین رضا رفیع هم که قرار بود از ابتدا اجرای این برنامه را برعهده داشت به دلیل ترافیک با تاخیر به مراسم رسید و تنها با شعرخوانی مهمان مراسم بود و حضار را به خنده آورد.

تقدیر از عوامل سریال «شاهگوش» 

در ادامه این برنامه، مراسم تقدیر از عوامل «شاهگوش» در دو بخش انجام شد که در بخش اول با حضور محمد احسانی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی)، عبدالحسین مختاباد (عضو شورای اسلامی شهر تهران) و محمود گلزاری (معاون وزیر ورزش در امور جوانان) از داود میرباقری کارگردان «شاهگوش»، عبدالله اسکندری (طراح گریم)، محمد امامی و مهران برومند (تهیه کنندگان) و بازیگرانی از جمله محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، مرجانه گلچین، هادی کاظمی با اهدای تندیس و مجموعه سریال «شاهگوش» و تابلو فرشی هنرمندانه از این عوامل تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

در بخش دوم نیز با حضور داوود میرباقری، عبدالله اسکندری، سهیل شفازند و آقای شفقی از الهام پاوه‌نژاد، امین زندگانی، سحر افتاده، حامد میرباقری، حسین سلیمانی، سهیل نوروزی (تصویربردار)، محسن سلیمانی، فردین خلعتبری (آهنگساز)، مجید علی‌ اسلام (طراح صحنه)، علیرضا جعفری با اهدای تندیس و مجموعه (شاهگوش) تقدیر و تشکر کردند.

اسکندری: ما را از دست سریال‌های تلویزیونی نجات دهید

برپایه این گزارش، عبدالله اسکندری بعد از گرفتن جایزه خود پشت تریبون آمد و گفت: در این هنگام  از داود میرباقری که در این زمینه ورود پیدا کرده است تشکر می‌کنم وامیدوارم که دوستان دیگر هم به شبکه نمایش خانگی ورود پیدا کنند و ما را از دست این سریال‌ها نجات دهند.

تلاش اصلی ما جذب بیشتر مخاطب در شبکه نمایش خانگی است

سپس کمال تبریزی کارگردان سریال «ابله» که امشب مراسم افتتاحیه کلید خوردن این کار بود در سخنانی گفت: امیدوار هستم که از پس این کار مشکل بر بیایم. اما تلاش بیشتر و اصلی ما جذب بیشترین مخاطب است.

وی افزود: هر کاری که ما انجام می دهیم به خاطر مردم است و از هرکسی که پشتیبان ما باشد در این کار و به ما کمک کند که برای مردم کار کنیم ممنون می شویم. زیرا هرچه ما داریم از مردم و بیننده های ما است. در حقیقت تلاش ما این است که این اعتماد ایجاد شده را حفظ کنیم.

برپایه این گزارش، از حاضرین در این مراسم می توان به داود میرباقری (کارگردان شاهگوش)، کمال تبریزی (کارگردان ابله)، محمد احسانی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی)، محمد امامی و مهران برومند (تهیه‌کنندگاه شاهگوش)، عبدالحسین مختاباد (خواننده و عضو شورای اسلامی شهر تهران)، حسن فتحی، اسماعیل عفیفه، عبدالله اسکندری، محسن تنابنده، احمد مهران فر، مهران احمدی، طوفان مهردادیان، مرجانه گلچین، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، شبنم مقدمی، رضا یزدانی، هومن جاوید، ناصر وحدتی، لاله اسکندری، هانیه توسلی، هومن برق نرود و برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.