جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

گپی کوتاه با یک صدابردار سینما

«بهروز معانیان» صدابرداری فیلم جدید عباس رافعی را بزودی در لبنان انجام می‌دهد

بهروز معاونیان

سینماپرس: بهروز معاونیان صدابردار سینما صبح امروز گفت: به زودی صدابرداری فیلم سینمایی «آوزهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی و تهیه کنندگی امیر حسین شریفی را در لبنان انجام خواهم داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخیر خود اظهار داشت: به تازگی صداگذاری فیلم ویدئویی «فرار از کمپ» ساخته حامد کلاهداری را به اتمام رسانده ام. 

صدابردار «لیلی با من است» در ادامه افزود: همچنین صداگذاری یک تله فیلم و  مستند را نیز به اتمام رسانده ام که در مورد زندگی مصدق است .

معاونیان  در ادامه به فیلم های در حال اکران خود اشاره کرد و گفت: هم اکنون فیلم سینمایی «کلاشنیکف» ساخته سعید سهیلی را روی پرده سینماها دارم.

صدابردار «ملک سلیمان» در مورد ویژگی های فیلم جدید سعید سهیلی گفت: «کلاشینکف» به لحاظ تعدد لوکیشن و فضاهای متفاوت کار بسیار سختی بود.

معاونیان تصریح کرد: فیلم سینمایی «انارهای نارس» ساخته مجید رضا مصطفوی  و «شاباش» ساخته حامد کلاهداری را نیز در نوبت اکران سینماها دارم و امیدوارم این فیلمها  هم بتوانند به نمایش عمومی درآید.

برپایه این گزارش، بهروز معاونيان در سال ۱۳۳۶ در مشهد متولد شد و تحصيلات خود را تا مقطع ديپلم ادامه داد. از سال ۱۳۵۵ با قبول شدن در كنكور به تهران آمد و در رشته صدابرداری در دانشكده تلويزيون و سينما مشغول به تحصيل شد و در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به استخدام تلويزيون درآمد و تا سال ۱۳۶۴ سريال های زيادی را از قبيل «سلطان و شبان»،‌ «اميركبير»، «تئاتر فاستوس» را صدابرداری كرد. در همان سال با شروع فيلم «باشو غريبه كوچك» به کاگردانی بهرام بیضایی به همراه جهانگير ميرشكاری و اصغر شاهوردی صدابرداری سرصحنه را به سينما آورد تجربيات زيادی را در اين زمينه كسب كرد. در سال ۱۳۷۶ شركت بهرايان فيلم را به همراه بهروز خوش رزم (تهيه كننده و مجري طرح و مدير توليد) تأسيس كرد و به مدت سه سال مشغول به كار شد و فعاليت خود را در زمينه ساخت استوديو ادامه داد. او در كنار صدابرداری، نويسندگی و كارگردانی را تجربه كرد و موفق به ساخت فيلمی كوتاه با عنوان «غريبه و من» به طريقه dvc شده است.

۳۶ فیلم در کارنامه صدابرداری بهروز معاونیان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «فرش باد»، «معادله»، «لیلی با من است»، «روز سوم» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.