دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

با گذشت ده سال از آخرین فیلم سینمایی

کارگردان «دنیا» فیلم جدید می‌سازد/ مصیری: برای« روزگار جوانی، قصه روز پیری» بزودی درخواست پروانه ساخت می‌دهم

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما از بازنویسی نهایی فیلم جدید خود با نام «روزگار جوانی، قصه روز پیری» که طنز موقعیت است خبر داد.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های جدید خود گفت: فیلمنامه جدیدی دارم به نام  «روزگار جوانی، قصه روز پیری» که تا کنون ۵ بار مورد بازنویسی قرار گرفته است و قرار است به زودی بازنویسی نهایی فیلمنامه  با توجه به شرایط فعلی جامعه انجام شود و اول مهر ماه نیز درخواست پروانه ساخت برای این فیلم را ارائه خواهیم داد.

مصیری در مورد زمان تولید فیلم جدید خود  گفت: امیدوارم پس از صدور پروانه ساخت  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانم اواخر مهر یا اوایل آبان ماه این فیلم را کلید بزنیم.

کارگردان «دنیا» در مورد داستان این فیلم توضیح داد : این فیلم یک طنز اجتماعی یا به زبان دیگر طنز موقعیت است و در این فیلمنامه بیشتر به مشکلات جوانان به خصوص دانشجویانی که به دنبال مسکن هستند به زبان طنز خواهم پرداخت.

کارگردان «ازدواج صورتی» در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این کار نیز اظهار داشت: اکثر لوکیشن های فیلم ما در تهران است و حدود ۴ تا ۵ سکانس هم در اصفهان فیلمبرداری خواهد شد و حدود ۶۰ روز برای فیلمبرداری این فیلم در نظر داریم.

کارگردان «مکافات» در پایات در مورد بازیگران کار و عوامل  فیلم گفت: هنوز عوامل این فیلم قطعی نشده است اما قرار است در این فیلم از عوامل حرفه ای سینما استفاده کنم و تلاش میکنیم تا این فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «ازدواج صورتی»، آخرین ساخته مصیری بود که چند سال از تولید آن می گذرد. این فیلم بهار ۸۴ در سینماهای تهران به نمایش درآمد. زنده یاد خسرو شكیبایی، بهرام رادان، فاطمه گودرزی، سعید پیردوست و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بنابراین گزارش، منوچهر مصيری متولد ۱۳۲۹ تهران، پس از گذراندن يك دوره سه ساله كارگردانی در تلويزيون ملی ايران به صورت حرفه ای وارد سينمای ايران شد. او فعاليت سينمايی را با دستيار كارگردان فيلم «صبح روز چهارم» به كارگردانی كامران شيردل آغاز كرد. او تعدادی فيلم مستند و داستانی كارگردانی كرد و اولين فيلم بلند سينمايی اش را به نام «امشب اشكی می ريزد» در سال ۱۳۵۴ ساخت.  مصيری در سال ۱۳۶۵ همراه با مهدی فخيم زاده، مرحوم محمدرضا ميرلوحی و كامران قدكچيان، شركت سينمايی «فيلميران» را برپا كرد كه با فوت مرحوم ميرلوحی شركت منحل شد.

فیلم های سینمایی «ازدواج صورتی»، «دنیا»، «آخرین خون»، «مکافات»، «تشکیلات» و «امشب اشک می ریزیم» در کارنامه کارگردانی منوچهر مصیری به ثبت رسیده است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.