دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

رضا دریانوش در گفتگو با سینماپرس

«مهتاب روی سکو» در هنر و تجربه اکران می شود/ با «فیما امامی» قصد ساخت فیلمی در گونه دفاع مقدس را داریم

فیلم سینمایی "مهتاب روی سکو

سینماپرس: رضا دریانوش نویسنده و تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: فیلم سینمایی «مهتاب روی سکو» به کارگردان فیما امامی طبق مذاکرات وتوافقاتی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام شده است، قرار است در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآید.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد زمان مناسب اکران این فیلم گفت:  به هر حال در این فیلم از سنت تعزیه خوانی صحبت کرده ایم  و به نظر من زمان مناسب اکران این فیلم درایام ماه محرم است.

دریانوش در مورد تغییرات این فیلم نسبت به نسخه به نمایش در آمده در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: این فیلم بدون تغییر نسبت به نسخه جشنواره به مدت ۸۰ دقیقه آماده نمایش است.

وی به ویژگی های این فیلم اشاره کرد و افزود: «مهتاب روی سکو» روایت ساده ای دارد و ما این فیلم را با بودجه‌ای محدود و اندک که با بودجه تله‌فيلم‌ها برابری می‌کند با سختی و مشقات فراوان ساختیم.

برپایه این گزارش، در فیلم سینمایی «مهتاب روی سکو» ، حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، مهدی صباغی و آتش تقی‌پور به ایفای نقش پرداخته اند.

 داستان این فیلم درباره ابراهیم تعزیه‌خوانی است که سال‌ها است نقش شبیه امام حسین (ع) را در میادین تعزیه اجرا می‌کند. او که شغل دیگری جز این کار ندارد، با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. یک روز بر حسب اتفاق در یک سانحه تصادف باعث کشته شدن یک انسان شده و از محل حادثه فرار می‌کند. تمام فیلم او با وجدان خود درگیر است…

ساير عواملی که در ساخت فيلم همکاری دارند، عبارتند از:

نويسندگان فيلمنامه: فيما امامی، رضا دريانوش، کارگردان: فيما امامی، مديرفيلمبرداری، ساعد نيک‌ذات، صدابردار: فرخ فدايی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادايمانی، طراح گريم: محسن موسوی، تدوين: هايده صفی‌ياری، طراح و ترکيب صدا: بهروز شهامت، مجری طرح: مجيد کريمی، تهيه کننده: رضا دريانوش، مرکز گسترش سينمای مستند و تجربی.

وی در ادامه در بخشی دیگر از این گفتگو افزود: همچنین مستند «جای خالی خانم یا آقای ب» دیگر ساخته مشترک بنده و فیما امامی را  را تحویل گروه هنر و تجربه داده ایم و شاید این مستند هم در این بخش روانه اکران شود.

دریانوش در مورد سایر فعالیت های جدید خود نیز گفت: به تازگی فیلمنامه ای در ژانر اجتماعی با عنوان «نان و نمک» را نوشته‌ایم و در اختیار بنیاد سینمایی فارابی قرار داده ایم اما  اینکه بنیاد سینمایی فارابی برنامه ای برای تولید آن داشته باشند یا خیر هنوز مشخص نیست.

رضا دریانوش در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: همچنین فیلمنامه  دیگری را در ژانر دفاع مقدس آغاز کرده‌ایم و در حال نگارش متن فیلمنامه هستم، البته هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ام، اما قصد داریم بعد از اتمام نگارش فیلمنامه و  پیگیر سرمایه‌گذاری ، اوایل سال آینده آن را به کارگردانی فیما امامی کلید بزنیم.

برچسب‌ها

نظرات

  • کاوه ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ - ۱۵:۵۲
    0 0
    سلام این فیلم که چندبار از تلوزیون پخش شده، چطور میخاد دوباره اکران بشه؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.