کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر ما به شدت شاهد آن بوده ایم که جشنواره هایی یک شبه و در تصمیمات ناگهانی برخی نهادها و ارگان ها به وجود آمدند که بعضاً بودجه های هنگفتی صرف برگزاری شان شده اما هیچ عایدی مثبتی برای سینمای ما در پی نداشته اند و پس از چند دوره برگزاری هم برای همیشه حذف شدند.
وی ادامه داد: جشنواره می تواند محلی برای رقابت و پویایی و شادابی سینما باشد اما باید در پس برگزاری جشنواره ها در سینمای ایران یک سیاست گذاری کلان وجود داشته باشد تا ما شاهد رشد قارچ گونه جشنواره های متعدد نباشیم؛ ما باید به نسبت تولیدات اندک سینمای کشور مبادرت به برگزاری جشنواره ها کنیم و اینکه به هر واسطه ای بخواهیم جشنواره ای برگزار کنیم کاری اشتباه است که در دراز مدت باعث ایجاد آسیب های جدی برای سینما می گردد.
اشرفی زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایطی در سینمای کشور ما باب شده که برخی از فیلمسازان تنها برای حضور در جشنواره های داخلی و خارجی فیلم می سازند که این روش کاری بسیار غلط و اشتباه است در واقع می توان به این نکته اذعان کرد که بیماری عجیبی در سینمای ما حاکم شده که می توان آن را «سندروم جشنواره زدگی» نامید!
کارگردان فیلم ویدیویی «نامه های خیس» با تأکید بر اینکه یک اثر سینمایی باید برای مخاطبان انبوه ساخته شود اظهار داشت: اینکه برخی از فیلمسازان تنها برای دیده شدن اثرشان در جشنواره ها فیلم می سازند و به مخاطب عام هیچ توجهی نمی کنند به دلیل همان سیاست گذاری های غلطی است که در سینمای ما وجود دارد و تاکنون کسی در پی اصلاح آن سیاست های نادرست برنیامده است.
وی افزود: علاوه بر اینکه طی سال های اخیر جشنواره های متعددی در سینمای ایران به وجود آمده اند که همگی با هم در حال موازی کاری هستند متأسفانه ما شاهد آن هستیم که برخی از فیلمسازان چه از پیشکسوتان سینما و چه از جوانان برای جشنواره های خارجی مبادرت به ساخت آثاری می کنند که باعث خوش آمد آن ها شود و در واقع با این کارشان سینما را بسیار تقلیل می دهند.
اشرفی زاده در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم سیاست گذاری های صحیح در سینمای ایران باعث شود تا از این پس شاهد برگزاری جشنواره های قارچ گونه نباشیم و تنها جشنواره هایی برای سینمای کشور برگزار شوند که عایدی مثبت برای سینما در پی داشته باشند.
ارسال نظر