دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران/۶

الوند: این همه جشنواره در سینمای ایران زائد است/ گویا برگزاری جشنواره های متعدد برای برخی افراد منافع دارد

سیروس الوند در پنجمین شب کانون كارگردانان

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان سینما در رابطه با جشنواره زدگی حاکم بر سینمای ایران گفت: این همه جشنواره در سینمای ایران زائد است و باید جلوی برگزاری آن ها گرفته شود ما با توجه به حجم تولیدات سالانه سینمای کشورمان نیاز به برگزاری این همه جشنواره ریز و درشت نداریم و من نمی دانم چرا روز به روز به تعداد جشنواره ها افزوده می شود؟

کارگردان فیلم سینمایی «برگ برنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من معتقدم برای سینمای ایران جشنواره فیلم فجر به تنهایی کفایت می کند؛ این جشنواره یکی از مهمترین جشنواره هایی است که در کشور ما برگزار می شود و در سطح جهان هم شناخته شده است؛ همچنین به دلیل عرق صنفی که دارم از جشن خانه سینما نیز حمایت می کنم و اگر بخواهم بسیار موشکافانه تر به روند برگزاری جشنواره ها نگاه کنم معتقدم که برگزاری جشنواره فیلم کودک و دفاع مقدس نیز در کشور ما ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه ۲ جشنواره موضوعی کودک و مقاومت را جزو جشنواره هایی می دانم که برای سینمای کشور ضروری است آن است که به سینمای کودک در دنیا اهمیت ویژه ای داده می شود و ما هم نباید از دنیا عقب بمانیم و جشنواره فیلم مقاومت هم حداقل سالی یک بار یاد و خاطره دفاع مقدس را در دل های ما زنده می سازد که ضروری است از آن حفظ و حراست کنیم و نگذاریم که عنوان دفاع مقدس و مقاومت در کشورمان به فراموشی سپرده شود.

الوند تأکید کرد: به غیر از این جشنواره هایی که نامشان را ذکر کردم برگزاری تمامی جشنواره های ریز و درشت دیگر به شدت غیرضروری و اضافی است و معتقدم که برگزاری آن ها تنها پول سینمای ما را به هدر می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با بیان اینکه برخی از افراد تعدد جشنواره های سینمایی را نوعی توجه به فرهنگ می دانند اظهار داشت: افرادی که برگزاری جشنواره های بی هویت و ریز و درشت را خاصیتی معنوی می دانند همان کسانی هستند که در طول سال هیچ توجهی برای رفع معضل تولید، اکران و فروش آثار سینمایی ندارند و فقط زمانی که یک جشنواره فیلم برگزار می شود از خاصیت و دغدغه مندی برای حمایت از فرهنگ و سینما صحبت می کنند!

این فیلمساز تصریح کرد: گویا برگزاری جشنواره های متعدد برای برخی افراد منافع کلانی دارد که از آن حمایت می کنند در غیر این صورت هر عقل سلیمی برگزاری این همه جشنواره غیرضروری در سینما را زائد می داند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان هرچه سریعتر جلوی برگزاری جشنواره های زائد در سینمای ایران را بگیرند و به جای اینکه وقت خود را برای برگزاری جشنواره ها صرف کنند کاری کنند تا مشکلات عمده سینمای ایران حل گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.