یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

کارگردان «روزی روزگاری» مطرح کرد:

لزوم به کارگیری مشاوران زبده و خارج از دایره معمول توسط مدیران سینمایی/ سیستم مدیریتی نقشی در دستاوردها نداشته است!

آسیب شناسی عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی/۳

امرالله احمدجو

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با پایان عمر دولت یازدهم در رابطه با عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی کشور گفت: امیدوارم مسئولان جدید وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مانند رویه مدیران سابق عمل نکنند و از مشاوران زبده و خارج از دایره معمول استفاده کنند چرا که متأسفانه ما طی سال های اخیر تنها شاهد حضور افرادی در شوراها بودیم که تعداد بسیار معدودی داشتند و نتوانستند دردی از سینمای ما درمان کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه در حوزه فرهنگ و هنر و سینمای کشور ما آدم های تحصیل کرده، دغدغه مند و بسیار جدی تری حضور دارند که وجودشان به عنوان مشاور در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا رئیس سازمان سینمایی می تواند موجبات رشد و توسعه سینمای کشور را فراهم آورد اما متأسفانه ما همواره شاهد آن بوده ایم که مدیران فرهنگی و سینمایی تنها از برخی افراد معدود در دایره افراد نزدیک و مشاوران خود استفاده می کنند که این امر کاری بسیار غلط است و امیدوارم در دولت جدید شاهد این اتفاق نباشیم.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی باید از نیروهای زبده و کارآمد استفاده کنند؛ شخص وزیر ارشاد باید ضمن آنکه چینش بسیار دقیقی برای معاونت های زیرمجموعه خود انجام می دهد و افراد دغدغه مند و ذی صلاح را برای معاونت های خود از جمله سازمان سینمایی انتخاب می کند بایستی با دغدغه مندی از تمامی پیشکسوتان و نیروهای زبده ای که طی سال های اخیر اصلاً جایی برای حضور و دیده شدن در سینما نداشته اند نیز دعوت کند و از نظرات آن ها برای بهبود سینمای کشور بهره مند شود.

کارگردان سریال های تلویزیونی «روزی روزگاری» و «سردار جنگل» خاطرنشان کرد: متأسفانه جای افراد طی سال های اخیر در سینمای ما به درستی تعیین نشده است به نحوی که مثلاً ما شاهد برخی افراد هستیم که نام و عنوان منتقد و مدرس سینما را به یدک می کشند اما هنوز در نوشته های خود غلط های فاحش املایی و نگارشی دارند و یا درک درستی نسبت به موضوعات ندارند. این اتفاق در سیستم مدیریتی سینمای کشور نیز وجود دارد که امیدوارم به زودی شاهد اصلاح آن باشیم.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه ما باید به جای تلاش های فردی شاهد تلاش های جمعی و اتحاد میان سینماگران و مدیران باشیم یادآور شد: جوایز «کن»، «اسکار» و... طی سال های اخیر با تلاش های فردی به دست آمده است و این اتفاقی نیست که مدیران سینمایی بتوانند آن را جزئی از زحمات و دستاوردهای خود در سینما قلمداد کنند چرا که برنامه ریزان و سیستم مدیریتی سینما به این سمت نرفته و این خود فیلمسازان بوده اند که با تلاش های شبانه روزی شان چنین افتخاراتی را برای ما کسب کرده اند.

احمدجو تأکید کرد: بزرگترین مشکل ما طی سال های اخیر در سینما و تلویزیون نامشخص بودن دیدگاه های مدیران بوده است؛ توقعات آن ها هیچ گاه برای هنرمندان مشخص نبوده و نیست و این اتفاقی بسیار دردآور و ناراحت کننده برای ما محسوب می شود. اینکه اغلب مدیران و سینماگران آرمان خواه هستند و آرزو دارند که اتفاقات مثبتی در سینمای کشور رقم بخورد مسأله بدی نیست اما اینکه در کارهای ابتدایی خود چه میزان تلاش می کنند تا به این اهداف و آرمان ها برسند مهم است!

وی در خاتمه این گفتگو گفت: امیدوارم بتوانیم در دولت جدید با روی کار آمدن مدیران جدید به خصوص مدیرانی که به راستی دغدغه سینما و رشد و توسعه آن را دارند و با به کارگیری از مشاوره تمامی سینماگرانی که پیش از این از آن ها هیچ گونه نظرسنجی برای چگونگی اداره سینمای کشور به عمل نیامده است بتوانیم روزهای امیدبخش و روشنی را برای سینمای مان شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.