شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

گپ تهیه کننده سینما با ما؛

تأکید بر لزوم خروج سینما از حالت محفلی و رفیق بازی/ نشاط: شعار شایسته سالاری در سینما باید عمل شود

آسیب شناسی عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی/۸

محمد نشاط در مراسم ضیافت افطار انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران

سینماپرس: محمد نشاط تهیه کننده سینما در رابطه با عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی کشور گفت: مهمترین اتفاقی که سال ها است ما چشم انتظار اجرای آن در سینمای کشور هستم اجرای عدالت است؛ متأسفانه در سینمای ایران عدالت وجود ندارد و مدیران اهالی سینما را با یک چشم نگاه نمی کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من نمی دانم معنای این اتفاق چیست که عده ای افراد که دیگر همه اهالی سینما آن ها را به خوبی می شناسند همه امکانات و تسهیلات و اختیارات سینمای کشور را در دست دارند اما بخش عمده ای از سینماگران هم در بیکاری و بلاتکلیفی مطلق به سر می برند و راه به جایی ندارند؟

نشاط ادامه داد: سیستمی می تواند سیستم سالم محسوب شود که همه اهالی سینما را به یک چشم ببیند و با همه سینماگران برخورد یکسانی داشته باشد. اگر قرار است تسهیلاتی برای فیلمسازان در نظر گرفته شود این تسهیلات بایستی در اختیار عموم سینماگران قرار گیرد نه اینکه عده ای آنقدر پول ها و رانت های سینما را بخورند که از خرخره های شان بیرون بزند و عده ای هم در فقر و بیکاری مطلق به سر ببرند.

وی تأکید کرد: سال ها است که در سینمای کشور ما حالتی محفلی برقرار شده و باندبازی و رفیق بازی در سینما حرف اول و آخر را می زند؛ من امیدوارم مسئولان سینمایی کمی هم به سوابق و جایگاه سایر سینماگرانی که در گعده دوستان شان نیستند توجه کنند؛ سال ها است ما شعار شایسته سالاری را در کشورمان در تمامی حوزه ها و ارکان می شنویم اما فی الواقع متأسفانه هیچ خبری از شایسته سالاری در سینمای ما نیست و امیدوارم که به این شعار در سینما عمل شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» خاطرنشان کرد: باعث شرم و افسوس است که بسیاری از پیشکسوتان سینمای کشور ما به دلایل مختلف سال ها است در کنج عزلت نشسته اند و امکان حضور و فعالیت برایشان فراهم نیست اما عده ای مرتباً با ساخت آثار نازل و سخیف در سینمای کشور جولان می دهند و سینما را تنها از آن خود می دانند و اصلاً دیگران را جزو بدنه این سینما حساب نمی کنند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم برخوردهای سلیقه ای در سینمای کشور به طور کل از بین برود و همه چیز در چارچوب قانون، عدالت و انصاف در جریان باشد. قطعاً اگر مدیران سینمایی و فرهنگی ما پا را از چارچوب قانون و انصاف بیرون نگذارند همه چیز در سینمای کشور به خوبی جلو خواهد رفت و ما شاهد اتفاقات تأسف بار در سینما نبودیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • احمد ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۹:۵۰
    0 0
    جناب آقاي حيدريان به خوبي اطلاع داريد كه با اين مجموعه مديران كه بيش از ده سال است بر سازمان سينمايي حاكم هستند را ه به جايي نمي بري اين افراد در تمام كارها به يكديگر نون قرض مي دهند لذا اگر واقعا دوست داري به مجموعه سينما گران كمكي كني بايد طرحي نو در اندازي وافراد جديد وشايسته ايي كه انگيزه ايي برا ي برون رفت سينماي ايران از اين وضعيت دارند را به مديريت برگزيني واقعا اين افراد توانايي ايجاد تغييرات جدي در اين حوزه را ندارند به نظر مي رسد نه مي خواهند ونه توان آن را دارند آب كه زياد در يك چاله مي ماند ... بنابراين استفاده از پتانسيل جديد براي سينما از ضرئريات است به خد ا قطع ارجال نيست به افراد جوان اعتماد كنيد وبه انها ميدان بدهيد همه از اين وضعيت وديدن چهره هاي تكراري مديران خسته شده اند
  • شیروانی ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۰:۲۵
    0 0
    متاسفانه توی همه زمینه ها توی ایران شایسته سالاری وجود نداره و همه چی به روابط بستگی داره

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.